نمایش هنری« آب و آینه»  باز خوانی عاشورای  حسینی  در کربلا نمایش هنری« آب و آینه»  باز خوانی عاشورای  حسینی  در کربلا نمایش هنری« آب و آینه»  باز خوانی عاشورای  حسینی  در کربلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نمایش هنری« آب و آینه»  باز خوانی عاشورای  حسینی  در کربلا نمایش هنری« آب و آینه»  باز خوانی عاشورای  حسینی  در کربلا نمایش هنری« آب و آینه»  باز خوانی عاشورای  حسینی  در کربلا نمایش هنری« آب و آینه»  باز خوانی عاشورای  حسینی  در کربلا نمایش هنری« آب و آینه»  باز خوانی عاشورای  حسینی  در کربلا

نمایش هنری« آب و آینه»  باز خوانی عاشورای  حسینی  در کربلا

عشق ومحبت  عجب اکسیری است سختی ها را آسان وتلخی ها را شیرین می کند باور کنید عشق و ارادت، حتی بر طعم غذای آشپزی که غذا طبخ می کند تاثیر بسزایی دارد و دلنشینی این نمایش از همان ارادت شدید قلبی این هنرمندان جوان تازه کار  به حضرت  اباعبدالله الحسین (ع)  سرچشمه گرفته است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، برای بازدید از موکبی همراه با  حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق و جمعی از همکاران، سرزده به موکب اهالی  بخش بهمن ابرکوی  استان یزد رفتیم؛ پس از گشت و گذاری در قسمتهای مختلف موکب، مسئول موکب ما را برای برنامه هنری خاصی که شبانه و پس از نماز مغرب و عشاء در ایام اربعین (سه روز پیش از اربعین تا دو روز بعد آن) برگزار می شود دعوت کرد.
فرصت اندک ما را اصرار دست اندرکاران برگزاری برنامه تحت الشعاع قرار داد و قرار شد شبانه به دیدن نمایش هنری آنها برویم. 
این روزها برنامه ها بسیار پرفشار و فشرده هستند اما بالاخره، بُعد مسافت و ازدحام جمعیت هم نتوانست ما را از وعده ای که داده ایم بازدارد.
وارد که شدیم از فضای حاکم بر صحنه نمایش، مشخص بود که مخاطبان بر سر جایشان میخکوب شده اند، چند دقیقه ای بیشتر از ماندنمان نگذشته بود که صدای گریه جمعیت، نشان از جذب حداکثری حضار به صحنه نمایش می داد. امکانات هنری این موکب زیاد نیست و بازیگران و صحنه پردازان و...  تازه کارند اما چند نکته کاملا واضح است: نخست عشق و ارادت به امام حسین(ع) که بزرگترین سرمایه آنهاست و دوم زحمت فراوانی که با شب نخوابی و تحمل سختی های بسیار برای آماده کردن صحنه نمایش متحمل شده اند.
چقدر دلنشین است این نمایش و چه اندازه عشق و ارادت تاثیرگذار است بر خروجی کار. در پایان نمایش، تک تک هنرمندان توسط کارگردان که طلبه ای بی ادعا بود معرفی شدند و  متن زیبای نمایش اشراف این کارگردان بر منابع روایی عاشورا کاملا مشخص می کرد .
 در راه بازگشت، سخن از مشقات موجود بر سر راه این کار است و زحمات فراوانی که این گروه هنری متحمل شده اند که نکته ای ظریف از طرف نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق قریب به این مضامین بازگو شد: 
عشق ومحبت  عجب اکسیری است سختی ها را آسان وتلخی ها را شیرین می کند باور کنید عشق و ارادت، حتی بر طعم غذای آشپزی که غذا طبخ می کند تاثیر بسزایی دارد و دلنشینی این نمایش از همان ارادت شدید قلبی این هنرمندان جوان تازه کار  به حضرت  اباعبدالله الحسین (ع)  سرچشمه گرفته است .


| شناسه مطلب: 91258




اربعین



نظرات کاربران