ششمین کنفرانس بین المللی امام حسین (ع) درکربلا برگزار شد ششمین کنفرانس بین المللی امام حسین (ع) درکربلا برگزار شد ششمین کنفرانس بین المللی امام حسین (ع) درکربلا برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ششمین کنفرانس بین المللی امام حسین (ع) درکربلا برگزار شد ششمین کنفرانس بین المللی امام حسین (ع) درکربلا برگزار شد ششمین کنفرانس بین المللی امام حسین (ع) درکربلا برگزار شد ششمین کنفرانس بین المللی امام حسین (ع) درکربلا برگزار شد ششمین کنفرانس بین المللی امام حسین (ع) درکربلا برگزار شد

ششمین کنفرانس بین المللی امام حسین (ع) درکربلا برگزار شد

ششمین کنفرانس بین المللی امام حسین (ع) با حضور اندیشمندان کشورهای مختلف در سالن سیدالاوصیاء حرم حسینی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، ششمین کنفرانس بین المللی امام حسین (ع) به همت موسسه المصطفی امروز در سالن سیدالاوصیاء حرم حسینی در کربلا برگزار شد.
در این همایش یک روزه که با حضور شخصیت ها و پژوهشگران ایرانی، عراقی،فرانسوی ،  آمریکایی و پاکستانی برگزار شد پیرامون تأثیر اربعین و نهضت حسینی در میان مظلومان و آزادیخواهان جهان ، ابعاد معنوی ، فرهنگی ،عقیدتی و اخلاقی زیارت اربعین و ابعاد فکری و عقیدتی انقلاب حسینی سخنرانی و تاکید کردند: اربعین پلکانی است که انسان را به رستگاری می رساند. 
سخنرانان دراین کنفرانس نقش کنگره اربعین در همدلی و همبستگی پیروان ادیان مختلف را یادآور شده و اظهار داشتند: اهداف نهضت حسینی والگو قراردادن سیره امام حسین (ع) درحال گسترش است و با توجه به ظرفیت فزاینده پیاده‎روی و زیارت اربعین ، این پدیده  ازخاصیت جهانی و بین المللی شدن برخوردار است.
در این کنفرانس که هیئتی از جمهوری اسلامی ایران متشکل از حجج الاسلام سید محمد جواد مظلومی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری وحمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین ومسئولان اموربین اللمل بعثه حضور داشتند خانم مارگارتا ماریا پژهشگر فرانسوی درسخنرانی خود با اشاره به اینکه در سن 19 سالگی مسلمان شده است، اظهار داشت: گرویدن به دین اسلام و شیعه بودن خود را مدیون شناخت ائمه بویژه حضرت امام حسین (ع) هستم.
این پژوهشگر فرانسوی با بیان اینکه نقش ائمه در تاریخ اسلام موجب شد که بیشتر با اسلام ناب آشنا شوم ، افزود: اربعین سمبل مقاومت و فرصتی برای مسلمانان است که درمسیر مبارزه با استکبار جهانی و کشورهایی که بدنبال منافع اقتصادی خود هستند، متحد شوند.
در ادامه این کنفرانس، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد جواد مظلومی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری به بیان ظرفیت های اربعین و ضرورت استفاده از زبان  فرهنگ برای تبلیغ این پدیده پرداخت.
معاون فرهنگی بعثه با طرح این سوالات که از اربعین چه یاد می گیریم و چگونه می توان اربعین را جهانی و بین المللی کرد ، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت فزاینده پیاده‎روی و زیارت اربعین باید این پدیده را به جهانیان شناساند.
 وی گفت: پیاده روی اربعین بزرگترین و طولانی ترین راهپیمایی صلح آمیز در جهان است و هر سال گسترده تر برگزار می شود. 
وی تصریح کرد: ما وظیفه داریم که به امام و مقتدای خود بپیوندیم واین پیوستگی در اربعین آسان تر از زمان های دیگر دست یافتنی است.
بر پایه این گزارش ، مختوم حسین از آمریکا نیز محور سخنرانی خود را برادری و وحدت در میان مومنین و تفاوت های مومنین و ظالمین قرار داد و دکتر سید راشد نقوی و ناصر شیرازی از اندیشمندان پاکستانی هم از کربلا بعنوان سرزمین معنویت یاد و تحول آفرینی در قلوب را رمز اربعین توصیف کردند.
این دو سخنران همچنین نقش نهضت عاشورا و سیدالشهداء درشکل دادن به روحیه مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی و مقابله با گروهک داعش را یادآور شده و تصریح کردند: اربعین یکی ازنشانه های اسلام محمدی است و فرصت قدرت نمایی مسلمانان در برابر دشمنان را فراهم می کند.
علامه ظهیرالحسن نقوی امام جمعه کالیفرنیای آمریکا آخرین سخنران این همایش بود که 
تأثیر انقلاب حسینی را درجامعه امروز بی بدیل توصیف کرد و شرکت میلیون ها نفر در پیاده روی اربعین و اجتماع آنها در کربلا را نشاندهنده ظرفیت عظیم اربعین و نهضت امام حسین (ع) دانست. 
وی با بیان زوایای مختلف و ویژگی های کنگره اربعین تصریح کرد: این پدیده همانند آهن ربای قوی عمل کرده  و همه را جذب می کند و ما باید زمینه  ارتباط شرکت کنندگان در این مراسم را فراهم کنیم .
بر پایه این گزارش ، در این کنفرانس گروه سرود سفیر عشق ازموکب خدام العباس سرود وحدت را به سه زبان فارسی ، اردو وانگلیسی اجرا کرد. 
گفتنی است بر روی پیراهن های این گروه یازده نفره که از نوجوانان  و جوانان ایرانی بودند تصاویر یازده شهید از کشور های مختلف نقش بسته بود.
پایان بخش این کنفرانس هم معرفی کتاب اطلس عاشورا بود که به همت دکتر نصراله حسینخانی تدوین شده است. این کتاب قرار است به زبان های مختلف ترجمه شود.  




مطالب مرتبط

نظرات کاربران