موکب‌‌ها در ایران و عراق همچنان فعال هستند موکب‌‌ها در ایران و عراق همچنان فعال هستند موکب‌‌ها در ایران و عراق همچنان فعال هستند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
موکب‌‌ها در ایران و عراق همچنان فعال هستند موکب‌‌ها در ایران و عراق همچنان فعال هستند موکب‌‌ها در ایران و عراق همچنان فعال هستند موکب‌‌ها در ایران و عراق همچنان فعال هستند موکب‌‌ها در ایران و عراق همچنان فعال هستند

موکب‌‌ها در ایران و عراق همچنان فعال هستند

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه خدمات موکب‌های اربعین ۳ تا ۵ روز پس از این مراسم ادامه دارد، گفت: مشارکت های مردمی ۲۰ افزایش یافته است.

حسن پلارک، رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی گفت:  موکب‌های مردمی اربعین در داخل خاک ایران تا پنج روز و موکب‌های ایرانی مستقر در عراق تا سه روز بعد از اربعین به ارائه خدمات ادامه می‌دهند تا زائران در بازگشت نیز از خدمات موکب‌ها بهره‌ ببرند.
وی در خصوص موکب‌های مستقر در شهرهای کاظمین و سامرا افزود: خدمات آنها سه تا پنج روز بعد از اربعین ادامه خواهد داشت. البته برخی موکب‌ها نیز با ظرفیت کمتری حضور داشته و خدمات ارائه می‌کنند.
پلارک با بیان اینکه وقوع طوفان و بارندگی در مرزهای منتهی به عراق در هفته اول ماه صفر موکب های واقع در فضای باز را با مشکلاتی مواجه کرد، اظهار داشت: هر سال بیشتر از سال گذشته مکان‌های حضور و ارائه خدمات به زائران را به مکان‌های ثابت و ساختمانی تبدیل می‌کنیم و در داخل مرزهای خودمان باید سالن‌های مجهز و ثابتی داشته باشیم تا مردم همه ساله در آنجا مستقر شوند.
وی در خصوص میزان کمک‌های مردمی به برگزاری مراسم اربعین ،گفت:  مواد غذایی و امکانات اهدایی مردم ۲۰ درصد بیشتر از سال گذشته بوده و هزینه همه خدمات را نیز مردم پرداخت کرده‌اند.



 


| شناسه مطلب: 91272




اربعین موکب خدمات



نظرات کاربران