نقویان : حج و عمره یک بستر و زمینه برای ارتقای معنویت در انسانهاست نقویان : حج و عمره یک بستر و زمینه برای ارتقای معنویت در انسانهاست نقویان : حج و عمره یک بستر و زمینه برای ارتقای معنویت در انسانهاست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نقویان : حج و عمره یک بستر و زمینه برای ارتقای معنویت در انسانهاست نقویان : حج و عمره یک بستر و زمینه برای ارتقای معنویت در انسانهاست نقویان : حج و عمره یک بستر و زمینه برای ارتقای معنویت در انسانهاست نقویان : حج و عمره یک بستر و زمینه برای ارتقای معنویت در انسانهاست نقویان : حج و عمره یک بستر و زمینه برای ارتقای معنویت در انسانهاست

نقویان : حج و عمره یک بستر و زمینه برای ارتقای معنویت در انسانهاست

حجت الاسلام و المسلمین " ناصر نقویان " از اساتید حوزه ودانشگاه گفت: حج وعمره یک بستر و زمینه برای ارتقای معنویت درانسانهاست.

 حجت الاسلام و المسلمین " ناصر نقویان " از اساتید حوزه ودانشگاه گفت: حج وعمره یک بستر و زمینه برای ارتقای معنویت درانسانهاست.
به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج به مدینه منوره ،  وی پنچشنبه شب و در مراسم همخوانی دعای کمیل در جمع روسا و اساتید دانشگاههای کشور که به زیارت رسول الله الاعظم (ص) نایل آمده اند ، گفت:  ما اگر خوب مدینه النبی و پیام های آنرا درک کنیم ، خواهیم توانست از درس ها و پندها و رمز و رازهای این شهر نکته ها بگیرم . اینجا دریایی است وما مانند تشنگانی می باشیم که به لب دریا رسیده اند . باید به آب زد و تن و روح را     شست .
وی گفت : مدینه شهر رحمت ، شهر آمرزش است .شهری است که می شود در آن آسمانی شد . شهری است که می توانیم در آن به قله های  بزرگ معرفت و کمال برسیم .
 این استاد حوزه ودانشگاه ادامه داد : اینجا خانه کریمی است که هیچ کس بدون حاجت گرفتن از درخانه اش نرفته است. اینجا سفره کریمانه ای گسترده است و هر کس می تواند درحد بضاعت و توان خویش و مهم تر از همه ، دلی که می سپارد ، از آن بهره ببرد.
حجت الاسلام نقویان اظهار داشت: ما همه ضیوف الرحمان هستیم . از هرکجا که آمده باشیم و به هر کشور که تعلق داشته باشیم ، وقتی اینجا هستیم و وقتی قصد عمره کرده ایم ، همه ضیوف الرحمان و میهمانان پیامبر گرامی اسلام هستیم .
 وی همگان را به تلاش برای درک هرچه بیشتر پیام های مدینه النبی دعوت کرد و گفت : مدینه شهری است که بخش بزرگی از تاریخ اسلام در آن رقم خورده است . رسول الله ( ص ) ده سال دراین شهر بودند و بخش بزرگی از قران دراین شهر بررسول الله (ص) نازل شده است و دراین شهر بود که نبردهایی مانند احد و حمرا الاسد اتفاق افتاد. این ها همه پیام هایی دارد که باید سعی کنیم آنها را بیابیم و سرمشق خود درهمه ی ابعاد زندگی قراردهیم .
 این استاد دانشگاه و حوزه گفت که خداوند دستهایی را که در مدینه النبی به سوی او دراز شود به اعتبار مقام  رسول الله (ص) رد نمی کند. درمدینه تلاش کنیم به معنویت بزرگی که همه ی ما در تلاش کسب آن هستیم ، برسیم .  یکی با دیدن گنبد خضرای حضرت رسول (ص) به آن می رسد ودیگری در شجره و درلباس احرام و دیگری با دیدن خانه خدا ، مهم به خدا رسیدن است.
 روسا و اساتید دانشگاههای کشور هفته آینده و در اولین روزهای سال نو به زیارت بیت الله الحرام مشرف خواهند شد و مناسک عمره را به جای می آورند.
امسال 25 هزار دانشگاهی طبق برنامه توفیق عمره گزاری خواهند داشت .


| شناسه مطلب: 9128







نظرات کاربران