مشهد آماده پذیرای بیش از 5 میلیون زائر در روزهای پایانی آخر صفر شد

مشهد با همکاری تمامی نهادهای مردمی و دولتی آماده پذیرای بیش از 5 میلیون زائر سواره و پیاده آخر صفرشد.

گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از مشهد حاکی است این روزها با پایان مراسم اربعین سیل میلیونی زائران امام رضا روانه  این شهرشده و مشهد همه روزه در مسیرهای ورودی اعم از راه آهن  ، فرودگاه ، جاده های منتهی به شهر شاهد ورود جمعیت خروشان  زائرانی است که از دور و نزدیک خودرا به بارگاه منور رضوی می رسانند.


برای خدمت رسانی به این زائران همه بسیج شده اند.  دراین راستا فرمانده نیروی انتظامی  طی سخنانی درمراسم معارفه فرمانده انتظامی استان از آمادگی کامل پلیس برای ارائه خدمات و تأمین نظم و امنیت عملیات بزرگ 28 صفر در مشهد خبر داد و اظهار داشت : در آستانه روزهای پایانی صفر و شهادت حضرت امام رضا(ع)، رحلت جانگداز حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)   مشهدالرضا(ع)   پذیرای بیش از 5 میلیون زائر سوگواری است که برای رسیدن به حرم مطهر رضوی لحظه شماری می‌کنند.


اقای حسین رضائی سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع)  نیز گفت: کمبود فضای اسکان برای زائران پیاده رضوی در مشهد با اعلام همکاری از سوی شهرداری و شورای شهر رفع شد.


وی  افزود: تاکنون محل اسکان برای 87 هزار نفر در مشهد برای زائران پیاده رضوی تامین شده بود و برای اسکان 10 هزار زائر پیاده کمبود فضا وجود داشت که  شهرداری برای تامین فضای اسکان این زائران پیاده قول مساعدت داد.
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت:   مقرر شد تانکرهای آب از سوی شهرداری مشهد برای کمک رسانی و آبرسانی به ایستگاههای پذیرایی بین راهی با جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) همکاری کنند.
وی اضافه کرد: تا اتمام دهه پایانی ماه صفر امسال 290 ایستگاه پذیرایی بین راهی و یا شهری در مشهد فعال خواهند شد که احتمال افزایش این ایستگاهها وجود دارد.


از سوی دیگرمدیرعامل شرکت فرآورده‌های غذایی رضوی نیز گفت: به مناسبت شهادت حضرت رضا(ع) تعداد 250 هزار بطری آب آشامیدنی رضوی بین زائران پیاده حرم مطهر امام رضا(ع) توزیع می‌شود.


شایان ذکر است دهها موکب مردمی نیز در جاده ها و سراسر نقاط مختلف شهر مشهد آماده خدمت رسانی به زائران امام رضا در ایام دهه صفر شدند.


 


 




نظرات کاربران