دشمن در توطئه تفرقه بین ملت ایران و عراق ناموفق ماند

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اینکه دشمن تفرقه بین عرب و عجم را بین مردم عراق و ایران در دستور کار خود قرار داده بود گفت: کارهای فرهنگی و تبلیغی گسترده‌ای برای مقابله با توطئه‌های دشمنان در اربعین امسال انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ازکرمان حجت‌الاسلام والمسلمین حسین سازندگی  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با بیان اینکه در فرازی از زیارت عاشورا از خدا می‌خواهیم که زندگی و مرگ ما را مانند زندگی و مرگ پیامبر(ص) قرار بده اظهار داشت: با بررسی این فراز به این نتیجه می‌رسیم که سبک زندگی خود را باید همانند سبک زندگی پیامبر(ص) و آل او قرار دهیم و اگر این گونه شد به سعادت می‌رسیم.


وی با بیان اینکه زندگی پیامبر بر مبنای اخلاق بود و اصحاب رسانه نیز باید در این زمینه اسوه باشند گفت: مسئله فرهنگ دینی و اسلامی در پیاده‌روی اربعین بسیار اهمیت دارد.


مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان کرمان افزود: در کمیته فرهنگی ستاد اربعین چهار کارگروه بانوان، تبلیغ، یاران معنوی اربعین و کارگروه فضای مجازی تشکیل شد و کار خود را در این راستا آغاز کرد.


وی با بیان اینکه کارگروه بانوان با جدیت کار خود را پیگیری کرد گفت: کتاب داستان مهدویت با زبان کودکانه و به زبان عربی چاپ و بین کودکان عراقی توزیع شد.


سازندگی با اشاره به تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی بهداشتی، شامل کمک‌های اولیه بهداشتی در این مراسم خاطرنشان کرد: گردان بانوان نانوای کرمان هم با بدرقه مسئولان انجام شد.


وی با بیان اینکه حدود 500 نفر زائرمبلغ از روحانیون و طلاب استان امسال به عراق اعزام شدند افزود: دشمن تفرقه بین عجم و عرب را بین مردم عراق و ایران در دستور کار خود قرار داده بود و تلاش‌های زیادی برای خنثی کردن این توطئه‌های دشمن شد.


مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اینکه سه موکب در بم، ماهان و سیرجان برای زائران عبوری دایر شده بود عنوان کرد: به همه این موکب‌ها سرکشی و روحانی پاکستانی در این موکب‌ها مستقر شد.


وی با بیان اینکه در این موکب‌ها از زائران پاکستانی اربعین استقبال و پذیرایی شد افزود: یک بروشور به زبان اردو، توسط اوقاف چاپ و بین زائران پاکستانی توزیع شد.


سازندگی با اشاره به هجمه وسیع دشمنان علیه پیاده‌روی اربعین گفت: خوشبتانه تمامی این تلاش‌ها ناموفق بود اما احتیاج به مبلغه یک نیاز واقعی در پیاده‌روی اربعین است.


| شناسه مطلب: 91298




اربعین



نظرات کاربران