910 ایستگاه صلواتی پذیرایی از زائران امام رضا را برعهده گرفتند 910 ایستگاه صلواتی پذیرایی از زائران امام رضا را برعهده گرفتند 910 ایستگاه صلواتی پذیرایی از زائران امام رضا را برعهده گرفتند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
910 ایستگاه صلواتی پذیرایی از زائران امام رضا را برعهده گرفتند 910 ایستگاه صلواتی پذیرایی از زائران امام رضا را برعهده گرفتند 910 ایستگاه صلواتی پذیرایی از زائران امام رضا را برعهده گرفتند 910 ایستگاه صلواتی پذیرایی از زائران امام رضا را برعهده گرفتند 910 ایستگاه صلواتی پذیرایی از زائران امام رضا را برعهده گرفتند

910 ایستگاه صلواتی پذیرایی از زائران امام رضا را برعهده گرفتند

660 ایستگاه صلواتی در شهر مشهد و بیش از 250 ایستگاه صلواتی در مسیرهای منتهی به این شهر خدمت به زائران امام رضا (ع) را در دهه آخر صفر برعهده دارند.

به گزارش  خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از مشهد ، احمدعلی موهبتی فرماندار مشهد با اعلام این مطلب  گفت: 660 ایستگاه صلواتی در داخل شهر مشهد و بیش از 250 ایستگاه در مسیرهای منتهی به این شهر برای پذیرایی و خدمت به زائران حضرت امام هشتم (ع) مجوز دریافت کرده اند.
احمدعلی موهبتی افزود: 430 مدرسه در مشهد نیز برای اسکان زائران پیاده آماده شده است.
وی اظهار داشت: تمهیدات لازم برای استقرار و فعالیت هیاتهای مذهبی در مشهد اندیشه شده و سهمیه گوشت قرمز، مرغ، روغن و برنج با قیمت کمتر از بازار در اختیار آنها قرار گرفته است.
وی گفت: 300 تن آرد نیز برای این ایام در نانوایی های اطراف حرم مطهر رضوی به منظور تامین نان زائران و مجاوران توزیع شده است.
موهبتی افزود: طرح امنیتی مخصوص این ایام نیز تدوین شده و دستگاههای امنیتی و انتظامی، امنیت کامل مراسم این ایام را تامین کرده اند و از هیاتهای مذهبی و فعالان این مراسم انتظار می رود دستگاههای یاد شده را در برقراری امنیت یاری کنند.
برپایه این گزارش ، رئیس هیات امنای مجمع عالی خادمین سلسله الذهب نیشابور هم اظهار داشت: همزمان با دهه آخر صفر این شهرستان میزبان بیش از 200 کاروان زائران پیاده حضرت امام رضا (ع) از شهرهای مختلف استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، کرمانشاه، سمنان و تهران شده است.


وی با اشاره به اینکه شهرستان نیشابور به عنوان میقات الرضا (ع) در دهه آخرصفر آماده اسکان بیش از 200 هزار زائر رضوی است، افزود:160 مکان برای اسکان و 70 مکان برای پذیرایی زائران رضوی در نیشابور پیش بینی شده و در مسیر ورودی وخروجی نیشابور به مشهد بیش از 80 ایستگاه صلواتی توسط مردم برای پذیرایی و ارایه خدمات فرهنگی به زائرین پیاده رضوی برپا شده است.
سرپرست فرمانداری داورزن هم  از راه اندازی بزرگترین ایستگاه صلواتی در غرب استان با ظرفیت توزیع روزانه 5 هزار پرس غذای گرم برای زائران عبوری حرم مطهر امام رضا(ع) در روستای صدخرو بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.
علیرضا عبداللهی افزود: در این ایستگاه که با نام 'جان نثاران ولایت' برای بیستمین سال پیاپی و با هدف ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی به زائران رضوی در دهه پایانی ماه صفر فعال شده است هر روز دمنوش، صبحانه، خورشت محلی، نان تازه و غذای گرم بین زائران بارگاه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) توزیع می شود.
وی ادامه داد: همچنین چهار ایستگاه صلواتی دیگر در شهر داورزن و روستاهای کاهک، ریوند و مهر برای خدمت به زائران دهه آخر صفر برپا شده اند.


 


| شناسه مطلب: 91303




مشهد



مطالب مرتبط

نظرات کاربران