43 هزار مجاور حرم مطهر رضوی آماده پذیرایی از زائران امام رئوف شده اند

۴۳ هزار نفر از مجاوران حرم امام رضا(ع) برای خدمت به زائران پیاده در دهه آخر صفر اعلام آمادگی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی دراین باره اظهار داشت: برنامه‌های ستاد دهه آخر صفر در گستره حرم مطهر، مشهد مقدس و سطوح ملی و بین‌المللی برنامه‌ریزی ‌شده است.


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از مشهد آقای گنابادی نژاد با اشاره به اینکه شور و گستردگی خدمت به زائران در بخش‌های خدماتی و فرهنگی متمایزتر از گذشته است،افزود: دبیرخانه کانون خادم‌یاری زائر و زیارت در مشهد مقدس فعالیت خود را آغاز کرده و 43 هزار نفر از شهروندان و مجاوران حضرت رضا(ع) در مشهد تاکنون برای خدمت‌رسانی به زائران اعلام آمادگی کرده‌اند.


وی گفت: هم‌‌اکنون 17 هزار نفر از این افراد در 6 عنوان خدمتی شامل بخش های اسکان، اطعام، خدمات پزشکی ، فرهنگی، حمل‌ونقل، انتظامات و استقبال سازمان‌دهی شده‌اند و با فعالیت‌های کانون خادم‌یاری زائر و زیارت امیدواریم سنت میزبانی زائران که در مشهد وجود داشته است به‌صورت کمی و کیفی توسعه یابد.


وی عنوان کرد: ایستگاه‌های اسکان و استقبال از زائران پیاده در 9 محور ورود به مشهد مقدس و حرم رضوی پیش‌بینی‌شده است.


رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی بیان کرد: قرارگاه فرهنگی زائران پیاده با محوریت آستان قدس رضوی در سال گذشته تشکیل ‌شده است و امسال نیز با 6 کمیته مبلغان و مداحان، مراسم‌ها و تبلیغات، اطلاع‌رسانی و مستندسازی، هماهنگی امور خواهران، نظارت و ارزیابی و کمیته زائران خاص خدمت‌رسانی انجام می‌دهد.


 


 


| شناسه مطلب: 91306




زائران صفر رضوی



مطالب مرتبط

نظرات کاربران