خدمات هلال احمر تا پایان ماه صفر برای زائران در عتبات ادامه خواهد داشت خدمات هلال احمر تا پایان ماه صفر برای زائران در عتبات ادامه خواهد داشت خدمات هلال احمر تا پایان ماه صفر برای زائران در عتبات ادامه خواهد داشت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خدمات هلال احمر تا پایان ماه صفر برای زائران در عتبات ادامه خواهد داشت خدمات هلال احمر تا پایان ماه صفر برای زائران در عتبات ادامه خواهد داشت خدمات هلال احمر تا پایان ماه صفر برای زائران در عتبات ادامه خواهد داشت خدمات هلال احمر تا پایان ماه صفر برای زائران در عتبات ادامه خواهد داشت خدمات هلال احمر تا پایان ماه صفر برای زائران در عتبات ادامه خواهد داشت

خدمات هلال احمر تا پایان ماه صفر برای زائران در عتبات ادامه خواهد داشت

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر افزود: تعداد کل بیماران آسیب دیده ۳۹۹ نفر بود که ۱۵۳ مورد توسط همکاران و امدادگران جمعیت هلال احمر با آمبولانس به داخل کشور منتقل شدند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در نشست خبری خود با بیان اینکه اربعین امسال ۵۷ مورد فوتی داشتیم که ۲۷ مورد مربوط به تصادفات و سوانح جاده ای بود, گفت: اغلب پیکرهای این عزیزان به کشور منتقل شد و یک تن در کربلای معلی و یک مورد هم در نجف اشرف به خاک سپرده شد. 
 
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر افزود: تعداد کل بیماران آسیب دیده ۳۹۹ نفر بود که ۱۵۳ مورد توسط همکاران و امدادگران جمعیت هلال احمر با آمبولانس به داخل کشور منتقل شدند. 
 
وی گفت: خدمات هلال احمر تا پایان ماه صفر برای زائران در عتبات ادامه خواهد داشت. 
 
مرعشی عنوان کرد: امسال ۴۰ پایگاه در نجف و کربلا و در مسیرهای پیاده روی زائران مستقر بودند که این ۴۰ پایگاه ها به طور مستقیم توسط هلال احمر و نهادهای متعددی که با ما همکاری دارند, اداره شد. 
 
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر افزود: خدمات ما خالی از اشکال نبود و تلاش می کنیم تا در سالهای آینده نواقص را جبران کنیم. 
 
وی درباره اختلاف نظر بین جراحان عراقی و ایرانی نیز گفت: یک اختلاف بین دو جراح ایرانی و عراقی بود و پزشکان ایرانی پس از روز اربعین به کشور باز می‌گردند. 
 
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه انبارهای نگهداری دارو در عراق داریم, اظهار کرد: توانایی تامین دارو برای همه زائران اربعین را نداریم و تلاش می کنیم خدمات درمانی را با تمام ارگان های مرتبط و داوطلبان هماهنگ کنیم. 
 
مرعشی تشریح کرد: امسال در چادرهای ما هیچ کمبود دارویی نبود و دارو به صورت مرتب از انبارها به پایگاه های درمانی ارسال شد. 
 
  رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اضافه کرد: هر سال یکبار دارو به عراق منتقل می کنیم و دو انبار ما در کربلا دارو دارد و به تمام زوار ایرانی در طول سال خدمات دارویی ارائه می دهیم و کشور عراق زیر ساخت لازم در این رابطه ندارد. 
 
وی خاطرنشان کرد:: ما برای زائران ایرانی در عراق بیمارستان داریم و برای این زائران ۶۰ تن دارو منتقل می‌کنیم.


| شناسه مطلب: 91315




اربعین



نظرات کاربران