اعزام مبلغان به اربعین با الگوبرداری از حج ساماندهی شود اعزام مبلغان به اربعین با الگوبرداری از حج ساماندهی شود اعزام مبلغان به اربعین با الگوبرداری از حج ساماندهی شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعزام مبلغان به اربعین با الگوبرداری از حج ساماندهی شود اعزام مبلغان به اربعین با الگوبرداری از حج ساماندهی شود اعزام مبلغان به اربعین با الگوبرداری از حج ساماندهی شود اعزام مبلغان به اربعین با الگوبرداری از حج ساماندهی شود اعزام مبلغان به اربعین با الگوبرداری از حج ساماندهی شود

اعزام مبلغان به اربعین با الگوبرداری از حج ساماندهی شود

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه سازمان‌دهی جنبه تبلیغی روحانیان در اربعین ضروری است، گفت: می‌توان با الگوبرداری از مراسم حج اعزام روحانیان مبلغ به مراسم اربعین را ساماندهی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، دوشنبه‌شب در دیدار با روحانیان مبلغ اعزامی به مراسم اربعین، با تأکید بر اینکه سازمان‌دهی جنبه تبلیغی روحانیان در اربعین ضروری است، افزود: شایسته است در این زمینه از مراسم حج الگوبرداری بکنیم.


حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: یکی از زیبایی‌های حج کاروان‌های منظم آن است، زیرا در حج کار به‌صورت حساب‌شده و تقسیم‌شده انجام شده و هر کاروان یک روحانی و کمک روحانی دارد.


وی با بیان اینکه بهتر است برای سال‌های آینده این طرح را در مراسم اربعین هم نهادینه کنیم، ادامه داد: باید روحانیان به نسبت جمعیت تقسیم شده و برای هر کاروان یک روحانی و کمک روحانی در نظر بگیریم، به گونه‌ای که هر اتوبوس یک روحانی داشته باشد تا فعالیت تبلیغی به نحو بهتر و شایسته‌تری صورت گیرد.


نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: الگوبرداری از حج در مراسم اربعین را از استان خود شروع کنیم تا این طرح به سایر مناطق کشور هم تسری یابد.


حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اهمیت استفاده از تجارب تبلیغی در سفر اربعین، اظهار کرد: خاطرات تبلیغی اربعین جمع‌آوری و مدون شود.


وی تصریح کرد: همچنین باید برای سال‌های آینده اعزام طلاب و روحانیان به مراسم اربعین نظم و انضباط پیدا کند و حرکت و فعالیت روحانیان به‌صورت کاروانی و با تقسیم کار صورت گیرد.


وی ادامه داد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که توزیع روحانیان در کاروان‌ها به‌صورت عادلانه باشد تا اثربخشی و حوزه هدایت‌پذیری مردم بیشتر شود.


| شناسه مطلب: 91324




اربعین



مطالب مرتبط

نظرات کاربران