دعای خطیب جمعه مدینه برای موفقیت مردم بحرین! دعای خطیب جمعه مدینه برای موفقیت مردم بحرین! دعای خطیب جمعه مدینه برای موفقیت مردم بحرین! بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دعای خطیب جمعه مدینه برای موفقیت مردم بحرین! دعای خطیب جمعه مدینه برای موفقیت مردم بحرین! دعای خطیب جمعه مدینه برای موفقیت مردم بحرین! دعای خطیب جمعه مدینه برای موفقیت مردم بحرین! دعای خطیب جمعه مدینه برای موفقیت مردم بحرین!

دعای خطیب جمعه مدینه برای موفقیت مردم بحرین!

"حسین آل شیخ " خطیب جمعه در مسجد شریف نبوی در خطبه های نماز جمعه این هفته ، برای " مردم " در کشورهای " افغانستان ، لیبی ، عراق و بحرین " ، " موفقیت " آرزو کرد.

"حسین آل شیخ " خطیب جمعه در مسجد شریف نبوی  در خطبه های نماز جمعه  این هفته  ، برای " مردم " در کشورهای " افغانستان ، لیبی ، عراق و بحرین " ، " موفقیت " آرزو کرد.
به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج به مدینه منوره ، آل شیخ نوه محمد عبدالوهاب است که اندیشه های آن در عربستان سعودی نفوذ دارد. عربستان سعودی با اعزام نیرو به بحرین ، متهم به لشگر کشی به این کشورو نیز مشارکت در قتل عام مردم شیعه آن جزیره است . عربستان یک هزار نیرو به بحرین فرستاده تا حکومت فردی خاندان آل خلیفه را از خطر سقوط بازدارد.
روابط عربستان با لیبی در سالهای اخیر عمدتا سرد بوده است و در خطبه های نماز جمعه مسجد پیامبر (ص) ، اما این اولین بار در سه هفته اخیر است که امام جمعه برای موفقیت مردم در بحرین دعا می کند.امامان جمعه در طول سه هفته گذشته برای "پیروزی " مردم لیبی دعا کرده اند.
 تحلیلگران این دوگانه گویی و عمل را نشانه احتمالی تضاد دیدگاه در دو قطب قدرت در عربستان می دانند. درعربستان امور سیاسی و دولت داری در دست خاندان آل سعود است و مذهب را مفتی های متعصبی در کنترل دارند که به اندیشه های سلفی محمد عبدالوهاب وفادار هستند.
شیعیان بحرین که اکثریت جمعیتی این کشور را تشکیل می دهند خواهان مشارکت در اداره امور کشورخود     هستند .
 امام جمعه در مسجد شریف پیغمبر درخطبه های نماز همچنین از خداوند خواست تا امنیت عربستان را حفظ کند.
 رهبران مذهبی عربستان هرگونه تحرک علیه حکومت  آل سعود را خروج از دین دانسته اند. این نکته درخطبه های نماز جمعه در حرم پیغمبر (ص) دردو هفته گذشته توسط خطبا تکرار شده بود ، ولی آل شیخ آنرا این هفته تکرار نکرد.
 امامت جمعه در نمازهای دو هفته پیش را امامانی غیر از آل شیخ برعهده داشتند.
 خطیب جمعه در مسجد شریف نبوی درخطبه های نماز مسلمانان را به وحدت و هم نظری دعوت کرد.

عربستان : ماموریت ما در بحرین حفاظت از تاسیسات حیاتی این کشور است 
وزارت کشور عربستان سعودی گزارش رسانه های بین المللی را دایر برکشته شدن یک نظامی این کشور در بحرین تکذیب کرد.
خبرگزاریهای بین المللی روز سه شنبه خبر از کشته شدن یک نظامی مداخله گر سعودی در بحرین داده بودند.
 عربستان سعودی یک هزار نیرو به بحرین فرستاده است تا به نظامیان و مامورین امنیتی بحرین در سرکوب مخالفان دولت منامه کمک کنند.
 به گزارش گروه پایش ( مانیتورینگ ) پایگاه اطلاع رسانی حج ، وزارت کشورعربستان سعودی دراطلاعیه ای که بامداد چهارشنبه ازشبکه اول تلویزیون این کشور پخش شد ، گفت که ماموریت نظامیان ما در بحرین ، حفاظت ازتاسیسات حیاتی این کشور است و ما در سرکوب مردم مشارکت نداریم .
 خبرگزاریهای بین المللی این ادعای وزارت کشور عربستان را رد کردند . عکس هایی که در روز سه شنبه از درگیریها دربحرین منتشر شد ، سربازان سعودی را درحال تیراندازی به سوی مردم نشان می داد.


| شناسه مطلب: 9133







نظرات کاربران