حال و هوای حرم مطهر رضوی در شب و روز شهادت رسول گرامی اسلام و امام حسن مجتبی(ع) حال و هوای حرم مطهر رضوی در شب و روز شهادت رسول گرامی اسلام و امام حسن مجتبی(ع) حال و هوای حرم مطهر رضوی در شب و روز شهادت رسول گرامی اسلام و امام حسن مجتبی(ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حال و هوای حرم مطهر رضوی در شب و روز شهادت رسول گرامی اسلام و امام حسن مجتبی(ع) حال و هوای حرم مطهر رضوی در شب و روز شهادت رسول گرامی اسلام و امام حسن مجتبی(ع) حال و هوای حرم مطهر رضوی در شب و روز شهادت رسول گرامی اسلام و امام حسن مجتبی(ع) حال و هوای حرم مطهر رضوی در شب و روز شهادت رسول گرامی اسلام و امام حسن مجتبی(ع) حال و هوای حرم مطهر رضوی در شب و روز شهادت رسول گرامی اسلام و امام حسن مجتبی(ع)

حال و هوای حرم مطهر رضوی در شب و روز شهادت رسول گرامی اسلام و امام حسن مجتبی(ع)

درشب و روز شهادت رسول گرامی اسلام و امام مجتبی بارگاه امام هشتم حال و هوای معنوی خاصی دارد.

همزمان با شب  و روز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن‏‌ مجتبی(ع) حرم مطهر رضوی مملو از عاشقان و دلدادگانی است که برای عرض تسلیت به امام‏شان‌ به حرم امام رضا(ع) مشرف شده‌اند.


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از مشهد ، ، حرم مطهر رضوی  مملو از زائران  وعاشقان اهل بیت(ع) است ؛ مملو از کسانی که در این روز و شب‌ها با پای دل به بارگاهش آمده‌اند تا حاجت بگیرند؛ زائرانی که سن و سال وجنسیت برای آنها مهم نیست  .


به داخل بارگاه رضوی که قدم بگذاری شاهد فوج فوج زائران خواهی بود؛ تفاوتی ندارد از کدامین درب ورودی به حرم پا بگذاری؛ از هر طرف که بروی  ؛ اذن تشرف را که بخوانی زائران را نیز می‌بینی؛ هر زائری جای مخصوص خودش را پیدا می‌کند و با آقایش مشغول نجوا می‌شود.صحن و سراهای حرم منور رضوی این روزها شاهد غوغایی است کم نظیر؛ از آن جنس که در اربعین حسینی فقط می‌توان مشاهده کردو شاید که بسیاری از اینها نیز جاماندگان کاروان اربعین حسینی هستند.


بست نواب صفوی مملو از زائران است؛ زائرانی که لحظه به لحظه نیز بر تعدادشان افزوده می‌شوند و می‌خواهند اذن تشرف گرفته و داخل شوند؛ همه شور و هیجان دارند؛ اجتماع عظیمی است که قطعا فردا نیز عظیم‌تر خواهد شد.بست شیرازی مرکز تجمع دسته جات عزاداری است که درحال ورود به حرم مطهرهستند. دسته‌های متعدد عزاداری در حرم منور رضوی در حال عزاداری هستند؛ زبان‌های مختلفی دارند؛ آذری و کردی و لری؛ هر کس با زبان خودش با آقایش راز و نیاز می‌کند و به او متوسل می‌شود. درباب الرضا و باب الجواد که دیگر جای سوزن انداختن نیست . اجتماع عظیم دلدادگان امام مهربانی  ها که داخل آنها گروههای کاروان های پیاده را هم مشاهده می کنی با دلی شکسته اما عزمی استوار پای به حریم کوی دوست می گذارند.  اینجا دل‌های عاشق زیادی جمع شده‌اند تابا امامشان به نجوابپردازند  .


همزمان با شب ۲۸ صفر،‌ نماز باشکوه مغرب و عشاء با حضور عزاداران پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) در صحن‏ ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی برگزار شد.
ساعت‏ها قبل از اذان مغرب دسته‌‏های عزاداری به راه افتاده و به سمت حرم مطهر رضوی حرکت کردند، خیابان‏‌های منتهی به حرم مملو از زائران عزاداری بود که برای عرض تسلیت به ثامن الائمه به حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف شده‌اند،  .
در مراسمی که به همین مناسبت تحت عنوان شکوه ایثار در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، هزاران زائر و مجاور در غم رحلت خاتم الانبیاء محمد مصطفی(ص) و شهادت مظلومانه دومین اختر تابناک آسمان امام و ولایت امام حسن(ع) مجتبی اشک ماتم ریختند.
در بخش اول برنامه شکوه ایثار که قبل از نماز مغرب برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری با موضوع راه‌های در امان ماندن از وسوسه‌های شیطان سخنرانی کرد و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به نوحه سرایی پرداختند.
بخش دوم برنامه های عزاداری از بعد نماز مغرب و عشاء   با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رفیعی و مدیحه سرایی مهدی سروری و میثم مطیعی همراه  بود.
در دیگر صحن‌‏های حرم رضوی به ویژه صحن انقلاب، هیئات عزادارای با نوحه خوانی و سینه‌‏زنی حال و هوای معنوی خاصی را به نمایش گذاشته بودند.
 در روز شهادت رسول گرامی اسلام و امام حسن مجتبی نیز اجتماع عظیم عزادارن نبوی بعد از اقامه نماز باشکوه جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد در صحن جامع رضوی برگزار شد و مهدی رسولی و مهدی سروری مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در این سوگ عظیم مرثیه سرایی کردند.


گفتنی است، ویژه برنامه‌های عزاداری رحلت رسول گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در حرم مطهر رضوی از نماز صبح آغاز شده و تا شب به صورت پیوسته در صحنها، رواق‌ها و دیگر اماکن متبرکه ادامه دارد.


 




نظرات کاربران