بیش از 5 میلیون نفرزائردرسالروزشهادت امام رضا اشک ماتم ریختند بیش از 5 میلیون نفرزائردرسالروزشهادت امام رضا اشک ماتم ریختند بیش از 5 میلیون نفرزائردرسالروزشهادت امام رضا اشک ماتم ریختند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بیش از 5 میلیون نفرزائردرسالروزشهادت امام رضا اشک ماتم ریختند بیش از 5 میلیون نفرزائردرسالروزشهادت امام رضا اشک ماتم ریختند بیش از 5 میلیون نفرزائردرسالروزشهادت امام رضا اشک ماتم ریختند بیش از 5 میلیون نفرزائردرسالروزشهادت امام رضا اشک ماتم ریختند بیش از 5 میلیون نفرزائردرسالروزشهادت امام رضا اشک ماتم ریختند

بیش از 5 میلیون نفرزائردرسالروزشهادت امام رضا اشک ماتم ریختند

هم‌زمان با فرارسیدن شهادت امام رضا(ع) ، مشهدالرضا مرکز حضور بیش از 5 میلیون زائر دهه آخرصفرشدکه نزدیک به نیم میلیون نفرآنها فقط با پای پیاده راهی این شهرشدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از مشهد ،  این شهر همزمان با سالروز شهادت   امام علی بن موسی الرضا(ع)  غرق درماتم و عزا شد و کانون این عزاداریها حرم مطهر رضوی بود. تمامی خیابانهاو معابر منتهی به حرم مطهر مملو از حضور یکپارچه شیفتگان آن حضرت و بویژه زائرانی بود که ازدورو نزدیک خودرا به حریم حرمش رسانده بودند.
ویژه برنامه‌‏های روز شهادت حضرت رضا(ع) ، از ساعت 3 بامداد با مناجات خوانی در رواق امام خمینی(ره)   آغاز شد.
بعد از اقامه نماز صبح نیز با حضور خیل عظیم عزاداران در رواق امام خمینی(ره) مراسم قرائت زیارت امین الله و روضه امام رضا(ع) و سخنرانی برگزار شد.
از ساعت 8 صبح هیئت‌های متعدد مذهبی گرد هم آمده و با تشکیل دسته‌های عزاداری به سمت حرم مطهر رضوی به حرکت درآمدند . در این مراسم باشکوه ذاکران به مدیحه‌سرایی و روضه‌خوانی پرداخته و هنگام ورود به حرم امام رضا(ع) به صورت دسته جمعی صلوات خاصه را قرائت کردند.
رأس ساعت 9 صبح نیز با قرائت قرآن کریم برنامه‌های عزاداری روز شهادت امام رضا(ع) در رواق امام خمینی(ره) آغاز شد، در این برنامه مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) به روضه‌خوانی و در ادامه آیت الله   علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی به سخنرانی و مقتل‏خوانی پرداخت.
صحن انقلاب اسلامی مملو از دسته‌های عزاداری بود، دسته‌های عزاداری وارد صحن انقلاب شده و پس از عزاداری و سینه زنی از درب دیگر خارج می‌شدند.
عزاداران رضوی نماز ظهر روز شهادت امام رضا را به امامت نماینده ولی فقیه در استان برگزارکردند. اجتماع عظیم عزاداران رضوی از دیگر برنامه حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت مظلومانه و غریبانه امام رضا(ع) بودکه ساعت 12 ظهر آغاز شد، در این اجتماع چندتن از مداحان به مدیحه سرایی پرداختند .
گفتنی است، برنامه‌‏های عزاداری شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی بعداز ظهر روز شهادت ادامه یافت و بعداز اقامه نماز مغرب و عشاء مراسم شام غریبان حضرت به طرز باشکوهی اجراشد.  مراسم عزاداری تا پاسی از شب ادامه داشت  .


 


 




نظرات کاربران