5.1 میلیون مسافر به مشهد سفر کردند 5.1 میلیون مسافر به مشهد سفر کردند 5.1 میلیون مسافر به مشهد سفر کردند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
5.1 میلیون مسافر به مشهد سفر کردند 5.1 میلیون مسافر به مشهد سفر کردند 5.1 میلیون مسافر به مشهد سفر کردند 5.1 میلیون مسافر به مشهد سفر کردند 5.1 میلیون مسافر به مشهد سفر کردند

5.1 میلیون مسافر به مشهد سفر کردند

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: در ایام پایانی ماه صفر امسال ظرف چند روز اخیر پنج میلیون و 120 هزار و 855 زائر به مشهد سفر کردند.

سید جواد حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این جمعیت مسافران مشهدالرضا را شامل زائران پیاده با 9 درصد و سایر زائران با 10 درصد رشد نسبت به گارسال اعلام و بیان کرد: تعداد کاروانهای زائران پیاده رضوی هم از دو هزار و 300 کاروان پارسال به چهار هزار و 890 کاروان امسال با دربرگیری 435 هزار و 892 زائر افزایش یافت. 
وی ادامه داد: از مجموع زائران مشرف شده در ایام دهه پایانی ماه صفر امسال به مشهد 91.6 درصد به صورت سواره و 8.4 درصد پیاده به این شهر سفر کردند. همچنین از مجموع زائران سواره 14 درصد توسط حمل و نقل عمومی و جاده ای، 3.3 درصد با هواپیما،5.7 درصد از طریق راه آهن و حدود 77 درصد نیز با وسیله شخصی به مشهد آمدند. 
جانشین ستاد دهه آخر صفر خراسان رضوی همچنین گفت: علاوه بر مردم خراسان رضوی 11 استان کشور در برپایی ایستگاههای صلواتی اسکان و پذیرایی از زائران رضوی در سطح این استان سنگ تمام گذاشتند که شایسته تقدیر است. 
وی افزود: در این چارچوب 165 ایستگاه اسکان و پذیرایی میقات الرضا توسط سازمان اوقاف و امور خیریه، 319 ایستگاه صلواتی در جاده های بین راهی و 512 ایستگاه نیز در داخل شهر مشهد با تمام توان به استقبا ، پذیرایی و اسکان خیل عظیم زائران دهه آخر صفر همت گماشتند. 
حسینی ادامه داد: در کنار این ایستگاهها امسال نقش مردم در ارتقای فرهنگ میزبانی و پذیرایی از زائران مؤثرتر و پر رنگتر از همیشه بود بطوری که 32 نوع خدمت توسط مردم داوطلب و مشتاق به زائران دهه آخر صفر در خراسان رضوی ارائه شد. 
وی همچنین گفت: در قالب نشستی با حضور همه دست اندرکاران آیینهای اربعین و دهه آخر صفر آسیب شناسی خدمت رسانی به منظور ارتقای بیشتر خدمات در سالهای آتی برگزار خواهد شد تا ارائه خدمات و برنامه ریزیها برای سالهای آینده با کیفیت بیشتری صورت گیرد. 


| شناسه مطلب: 91355




مشهد



مطالب مرتبط

نظرات کاربران