زائران اربعین محب و محبوب الهی هستند زائران اربعین محب و محبوب الهی هستند زائران اربعین محب و محبوب الهی هستند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زائران اربعین محب و محبوب الهی هستند زائران اربعین محب و محبوب الهی هستند زائران اربعین محب و محبوب الهی هستند زائران اربعین محب و محبوب الهی هستند زائران اربعین محب و محبوب الهی هستند

زائران اربعین محب و محبوب الهی هستند

امام جمعه بجنورد گفت: کسانی که به اربعین رفتند هم محب بودند و هم محبوب، زیرا عاشقان و محبان در این راه حرکت می‌کنند و وقتی به کربلا و عتبات عالیات می‌رسند محبوب خداوند می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به اهمیت فعالیت برای گسترش دین الهی، اظهار کرد: انسان‌هایی که از دین دفاع می‌کنند خدا را دوست می‌دارند و خدا هم آن‌ها را دوست دارد؛ یعنی هم محب و هم محبوب خداوند هستند.


وی با تأکید بر اینکه باید کاری کنیم که محب خدا و اولیای الهی و هم محبوب خدا باشیم، اظهار کرد: قرآن راهکار دست‌یابی به این مهم را در آیه 31 سوره آل عمران مطرح کرده و می‌فرماید: «قُلْ إِنْ کنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِی یحْبِبْکمُ اللَّهُ وَیغْفِرْ لَکمْ ذُنُوبَکمْ ۗ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِیمٌ»؛ بگو ای پیغمبر اگر خدا را دوست می‌دارید مرا پیروی کنید تا خدا شما را دوست دارد و گناه شما را ببخشد و خدا آمرزنده و مهربان است.


حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: یکی از راه‌هایی که انسان را محبوب خدا می‌کند این است که فرد رسول اکرم و اولاد مطهر ایشان را باور کند و نسبت به آن‌ها محبت عملی داشته باشد.


وی تصریح کرد: قرآن تأکید کرده که اگر می‌خواهید خدا را دوست داشته باشید راهش این است که از رسول گرامی اسلام و اهل بیت تبعیت کنید تا محبوب خدا شوید.


حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: کسانی که به اربعین رفتند هم محب بودند و هم محبوب، زیرا عاشقان و محبان در این راه حرکت می‌کنند و وقتی به کربلا و عتبات عالیات می‌رسند محبوب خداوند می‌شوند.


وی اضافه کرد: امام علی (ع) می‌فرماید: «مَنْ أَحَبَّنَا فَلْیعْمَلْ بِعَمَلِنَا وَ لْیتَجَلْبَبِ الْوَرَعَ» و تأکید می‌کند هر که ما را دوست دارد باید مثل ما عمل کند و لباس پرهیزگاری را جامه و پوشش خود قرار دهد.


حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: این امام همام می‌فرماید هر کس ما را دوست می‌دارد مثل ما عمل کند، زیرا دوستی زبانی نبوده و عملیاتی است./


| شناسه مطلب: 91363




اربعین



مطالب مرتبط

نظرات کاربران