مجموعه «حوالی پاییز» یاد شهدای منا را زنده کرد مجموعه «حوالی پاییز» یاد شهدای منا را زنده کرد مجموعه «حوالی پاییز» یاد شهدای منا را زنده کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مجموعه «حوالی پاییز» یاد شهدای منا را زنده کرد مجموعه «حوالی پاییز» یاد شهدای منا را زنده کرد مجموعه «حوالی پاییز» یاد شهدای منا را زنده کرد مجموعه «حوالی پاییز» یاد شهدای منا را زنده کرد مجموعه «حوالی پاییز» یاد شهدای منا را زنده کرد

مجموعه «حوالی پاییز» یاد شهدای منا را زنده کرد

محمدجواد اخوان، فرزند شهید منا، گفت: «حوالی پاییز» تنها مجموعه نمایشی بود که پس از سه سال از فاجعه منا توانست یاد شهدای این فاجعه را زنده کند و خانواده شهدا منا با آن‌هم ذات پنداری می‌کنند.

محمدجواد اخوان فرزند شهید حجت‌الاسلام محمدصادق اخوان از شهدای فاجعه منا در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره مجموعه تلویزیونی «حوالی پاییز» که با موضوع فاجعه منا این روزها از شبکه سه سیما در حال پخش است، گفت: در زمان تولید این مجموعه با سعید پروینی تهیه‌کننده حوالی پاییز جلسه‌ای به خواست او داشتیم و در مورد محتوا و مضمون این مجموعه با ما و دیگر خانواده شهدای منا صحبت کردند. 
او با بیان اینکه پرداختن به این موضوع مهم جای تقدیر و تشکر دارد، ادامه داد: متأسفانه در طول این سه سال در رسانه کمتر به فاجعه منا پرداخته شد. ساخت «حوالی پاییز» اولین مجموعه نمایشی با این موضوع است که یاد شهدای منا را زنده کرد. این در حالی است که فاجعه منا در سطح ملی و فراملی بسیار حساس و موردتوجه بود، به همین خاطر از تیم سازنده و تولید این مجموعه تلویزیونی تشکر می‌کنم.
فرزند شهید محمدصادق اخوان اظهار کرد: از سناریو این مجموعه و نحوه شکل‌گیری داستان در هنگام تولید اطلاع داشتم. جالب است که یکی از دوستان در گفت‌وگویی با من بیان کرد درصحنه خداحافظی دو پسر خانواده برای اعزام به حج خیلی تحت تأثیر قرار گرفت و التهابات، ناراحتی و غم شهدای منا و خانواده‌هایی که عزیزانشان در حج حضور داشتند را کاملاً درک کرده است. 
وی افزود: در ساعت‌های اولیه که سرنوشت حاجیان مشخص نبود خانواده‌ها لحظات سختی را گذراندند که به‌خوبی در این مجموعه به نمایش گذاشته شد، امیدوارم مردم عزیز ایران نیز با این صحنه‌ها ارتباط برقرار کرده باشند زیرا برای خانواده شهدای منا بسیار ملموس بود و هم ذات پنداری کردیم.
اخوان جسارت پرداختن به این موضوع را مثبت دانست و اظهار امیدواری داشت: ساخت مجموعه‌های نمایشی با این مضمون ادامه پیدا کند سپس افزود: باگذشت سه سال از فاجعه منا هنوز به نتیجه قطعی نرسیدم، دستگاه‌های رسمی مثل وزارت امور خارجه که ابزار پیگیری‌های بین‌المللی را در دست دارند نیز کار خاصی نکردند و ما هم به‌عنوان شهروند و خانواده شهدای منا توان، اختیار و ابزار مناسب را در دست نداریم و حتی حق و ابراز پیگیری بین‌المللی نیز در اختیارمان نیست. 
وی افزود: از دستگاه دیپلماسی توقعاتی داریم البته آن‌ها نیز توجیهاتی داشتند که به نظرمان خیلی منطقی نیست. در کلیت ماجرا به‌استثناء شخص مقام معظم رهبری، صادقانه هیچ‌کس پیگیر این قضیه نیست و مسئولان کار خاصی نکردند.
مجموعه تلویزیونی«حوالی پاییز» به کارگردانی حسین نمازی و تهیه‌کنندگی سعید پروینی از یکشنبه 6 آبان ماه با موضوع شهدای منا از شبکه سه سیما هر شب ساعت20:45 پخش می شود.
رویا تیموریان، لیلا اوتادی، حسین مهری، مرتضی علی عباس میرزایی، محمد حمزه‌ای، ارشا اقدسی، رضا اکبرپور، بهرام ابراهیمی، مونا کرمی، کیوان ساکت اف، جوانه دلشاد، محمد ساربان، تورج فرامرزیان، پردیس منوچهری، مهرنوش مقیمی، علیرضا لبیبیان، سیامک ادیب و حمیدرضا متقی ترکیب بازیگران این مجموعه را تشکیل می‌دهند.


| شناسه مطلب: 91372




منا



نظرات کاربران