محبت اهل بیت(ع) محور اصلی ارتباط بین ایران و عراق است محبت اهل بیت(ع) محور اصلی ارتباط بین ایران و عراق است محبت اهل بیت(ع) محور اصلی ارتباط بین ایران و عراق است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
محبت اهل بیت(ع) محور اصلی ارتباط بین ایران و عراق است محبت اهل بیت(ع) محور اصلی ارتباط بین ایران و عراق است محبت اهل بیت(ع) محور اصلی ارتباط بین ایران و عراق است محبت اهل بیت(ع) محور اصلی ارتباط بین ایران و عراق است محبت اهل بیت(ع) محور اصلی ارتباط بین ایران و عراق است

محبت اهل بیت(ع) محور اصلی ارتباط بین ایران و عراق است

رایزن فرهنگی عراق در جمهوری اسلامی ایران گفت: محبت اهل بیت(ع) محور اصلی ارتباط بین ایران و عراق است که میزبانی و پذیرایی عراقی‌ها در زیارت اربعین نشان دهنده آن است.

 


یاسر عبدالزهرا الحجاج شب گذشته، ۲۱ آبان ماه در مراسم افتتاح سال تحصیلی جدید دانشجویان عراقی محصل در ایران در حرم رضوی با اشاره به ارتباط سیاسی و جغرافیایی بین دو کشور ایران و عراق اظهار کرد: محبت اهل بیت(ع) محور اصلی ارتباط بین این دو کشور است و پذیرایی عراقی‌ها از ایرانی‌ها در زیارت اربعین و همچنین میزبانی ایرانی‌ها از زائران عراقی که به زیارت امام رضا(ع) مشرف می‌شوند، حقیقت و اساس ارتباط بین دو ملت ایران و عراق است.


تحریم علیه ایران را قبول نمی‌کنیم
وی به تفرقه‌افکنی دشمنان برای خدشه‌دار کردن روابط حسنه بین دو کشور برادر، دوست و همسایه، ایران و عراق، اشاره کرد و افزود: طبق اعلام نخست وزیر کشور عراق این کشور هیچگونه تحریم‌هایی را علیه جمهوری اسلامی ایران قبول نمی‌کند که این کم ترین کاری است که عراق می‌تواند نسبت به جانفشانی جوانان ایرانی برای دفاع از حرم‌های مطهر انجام دهد. 
رایزن فرهنگی کشور عراق در جمهوری اسلامی با اشاره به حضور بیش از ۴۰۰۰ دانشجو محصل عراقی در جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور این دانشجویان در ایران یکی از نشانه‌های ارتباط قوی بین دو کشور ایران و عراق است.
وی در ادامه به سیاست‌های جدید وزارت علوم کشور عراق برای تقویت علمی بین این کشور و جمهوری اسلامی ایران اشاره و عنوان کرد: وزارت علوم عراق تلاش دارد تا شرایط را برای بیشتر دانشجویان این کشور در مراکز آموزش عالی ایران فراهم کند.


تحصیل بیش از ۱۵۰۰ دانشجوی عراقی در دانشگاه‌های مشهد
در ادامه مرتضی رجوعی، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) از تحصیل بالغ بر ۴۰۰۰ دانشجوی عراقی در ۴۸ دانشگاه ایران خبر داد و گفت: از این تعداد دانشجو بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های شهر مشهد مقدس مشغول به تحصیل هستند.
وی سیاست کلیدی آستان قدس رضوی را توسعه روابط علمی و آموزشی با کشور عراق و دانشجویان محصل عراقی در جمهوری اسلامی ذکر کرد و افزود: دانشگاه امام رضا(ع) در سال ۹۱ میزبان تنها ۶ دانشجو از عتبه کاظمین بوده است اما اکنون حدود ۲۰۰ دانشجو عراقی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) افزود: آستان قدس رضوی تلاش دارد تا در کنار ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی، خدمات مختلف رفاهی را به دانشجویان عراقی و خانواده‌های آن‌ها ارائه کند.


رضایتمندی دانشجویان عراقی از دوره‌های آموزش زبان فارسی
وی به برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی برای دانشجویان عراقی و آموزش زبان عربی برای اساتید و کارکنان دانشگاه امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: دوره اول آموزش زبان فارسی در اواخر سال گذشته برگزار شد و اکنون دوره دوم این آموزش ها در حال برگزاری است که مورد رضایتمندی بالای دانشجویان عراقی واقع شده است.


| شناسه مطلب: 91378




ایران عراق



نظرات کاربران