اجتماع مردم دنیا در اربعین نوعی وحدت اسلامی است اجتماع مردم دنیا در اربعین نوعی وحدت اسلامی است اجتماع مردم دنیا در اربعین نوعی وحدت اسلامی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اجتماع مردم دنیا در اربعین نوعی وحدت اسلامی است اجتماع مردم دنیا در اربعین نوعی وحدت اسلامی است اجتماع مردم دنیا در اربعین نوعی وحدت اسلامی است اجتماع مردم دنیا در اربعین نوعی وحدت اسلامی است اجتماع مردم دنیا در اربعین نوعی وحدت اسلامی است

اجتماع مردم دنیا در اربعین نوعی وحدت اسلامی است

استاندار تهران گفت: موضوع اربعین به یک حرکت جهان اسلام تبدیل شده است، حرکتی که در وحدت مسلمانان اثر گذار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، محمد حسین مقیمی شامگاه چهارشنبه در جلسه نشست ستاد اربعین که برای جمع بندی عملکرد تشکیل شده بود، اظهار کرد: موضوع اربعین به همین سادگی که می گوییم نیست ، چهلم امام حسین(ع) به یک حرکت جهان اسلام تبدیل شده است. 
وی افزود: جمعیتی که در این روز شاهد هستیم بزرگترین اجتماع مردمی در جهان اسلام است و همه با یک هدف و ایده در این مراسم شرکت می کنند. 
مقیمی گفت: در گذشته به دلیل ناهموار بودن روابط ایران و عراق برخی از مردم به صورت قاچاق به زیارت می رفتند اما هم اکنون این رابطه هموار شده که باید آن را یک نعمت الهی دانست که مردم ایران به همراه مردم دنیا به این سفر مشرف می شوند. 
وی ادامه داد: ما باید از این سفر معنوی و وحدت اسلامی در اربعین بهترین بهره را ببریم . 
استاندار تهران تصریح کرد: بسیاری از کشورها بر آن بودند که این حرکت شکل نگیرد به این دلیل که مردم از وحدت و مشارکت با هم کنار بروند . 
وی در ادامه بیان کرد: خدماتی که در کشور می توانیم انجام دهیم در عراق به دلیل قوانین موجود در آن کشور نمی توان انجام داد اما عراقی ها در مراسم اربعین با زائران امام حسین برخوردهای خوبی دارند و این به وحدت بیشتر مسلمانان کمک می کند. 
مقیمی گفت: پذیرایی از 70هزار نفر در یک کشور دیگر کار بسیار سختی است اما با برنامه ریزی و همراهی تمام دستگاه ها توانستیم از عهده این کار به خوبی برآییم. 
استاندار تهران در پایان اظهار کرد: امیدوارم این توفیق هر سال نصیبمان شود تا خادم امام حسین در این روز باشیم. 


| شناسه مطلب: 91399




اربعین



مطالب مرتبط

نظرات کاربران