همایش همایش همایش بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش همایش همایش همایش همایش

همایش "یادها و نشانه های سرزمین وحی " برگزار شد + گزارش تصویری

در همایش "یادها و نشانه های سرزمین وحی " که در مدینه منوره برگزار شد ، سخنرانان مشکل اصلی مسلمانان در دنیای امروز را در دور شدن از قران و معارف قرانی دانستند و بر بازگشت به قران وتعالیم آن تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج به مدینه منوره ، حجت الاسلام و المسلمین "نجف نجفی روحانی "  نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره در این همایش نمادهای اسلامی را تماما نشانه هایی خواند که خداوند خواسته است تا فرد مومن راه را گم نکند.
وی گفت  : وقتی در مدینه منوره هستی به هر سوی که نگاه می کنی نشان های از نشانه های خداوند را برروی زمین می بینی که همه برای آن است که راه را گم نکنیم . وجود شریف رسول الله الاعظم (ص) خود عالی ترین نشانه برای رسیدن به خداست . ما اگر پیامبر را بشناسیم و به تعالیم او عمل کنیم ، قادر خواهیم بود در مسیر و صراط مستقیم قرار گیریم و به مراتب بالای انسانی برسیم.
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره با اشاره به برخی از نمادهای مسجد النبی (ص) و از برای نمونه ستون توبه یا ابولبابه گفت : اینکه می رویم کنار این ستون و نماز می خوانیم برای آن است که به خدا بگوییم که دیگر گرد گناه نمی گردیم و این را باید درعمل هم ثابت کنیم وگرنه توبه و پشیمانی به زبان حاصل نمی شود ، توبه باید به دل باشد.
وی وجود شریف رسول الله الاعظم (ص) را بهترین سرمشق برای هر مسلمان  معرفی کرد و گفت : اینجای – مدینه منوره – کوی یار است ، ما باید اینجا به خود آییم و از خود بپرسیم که چه وظیفه ای دربرابر خالق خودداریم . چگونه باید باشیم که مقبول او قرار گیریم . 
حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی گفت: برای نمونه یک خانم زائر باید در مدینه هرچه بیشتر پی به ارزش حجاب خود ببرد و دریابد که خداوند با موکلف کردن او به رعایت حجاب ، احترام و شان فوق العاده ای را برای او قایل شده است .
وی  مشکل اساسی و ریشه همه ی مسایل امروز مسلمانان را در دور شدن آنها از قران دانست وگفت که مسلمانان برای آنکه مجد و عظمت گذشته را پیدا کنند ، راهی جز بازگشت به قران ندارند .
در ادامه این نشست پس از اجرای سرودی در ستایش خداوند تبارک و تعالی و ابراز سپاس به درگاه او برای کسب توفیق زیارت خانه خدا و حرم شریف نبوی و طلب مغفرت و مدح پیامبر گرامی اسلام خاتم الانبیاء محمد بن مصطفی (ص) حجت الاسلام و السملین "سید مرتضی موسوی شاهرودی " کارشناس امور روحانیون معاونت امور فرهنگی در مدینه منوره با اشاره به شیوه های دعوت رسول الله (ص) از اعراب دوره جاهلیت برای گرویدن به اسلام گفت ؛ اسلام دین رحمت و مغفرت و دین دوستی و برادری است . پیامبر اکرم (ص) اسلام را با این هویت وزبان به مردم معرفی کرد و مردم هم فوج فوج به آن گرویدند .
وی گفت که رسول الله (ص) حتی اگر کسی به حرف او گوش نمی کرد با زبانی مهربان و با ادب ، آنها را به دین خدای یکتا دعوت می کرد . این شکل از مدیریت ، مدیریت بر قلب ها بود که به پیامبر (ص) این امکان را داد تا میان قبایل بدوی عرب در صدر اسلام رفاقت و برادری برقرار سازد و از آن امت بزرگی بسازد که به نام امت اسلامی امروز در جهان شناخته می شود.
کارشناس امور روحانیون معاونت امور فرهنگی گفت : یکی از دلایل موفقیت رسول الله (ص) در جلب و جذب قلوب ، اخلاق حسنه آن حضرت بود و این ویژگی را همه ی مومنان مسلمان باید درخود داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از مدینه منوره ، در ادامه کار همایش چند تن از روحانیون اهل تشییع و تسنن در سخنانی دیدگاههای خود را درباره موضوع همایش و پندهایی که از سرزمین مدینه می توان گرفت ، بیان کردند و در پایان حجت الاسلام و المسلمین " ابراهیم غلامی دارابی " رابط اهل سنت در مدینه منوره در جمع بندی مباحث مطرح شده گفت : آنچه امروز مسلمانان بیش از هر زمانی به آن نیاز دارند ، وحدت کلمه است. مشترکات اسلامی بهترین بستر برای این نزدیکی و ارتباط است . برای تبلیغ دین خدا باید از رسول الله (ص) سرمشق گرفت و به یاد داشته باشیم که همه ی نشانه ها در اسلام برای یافتن معبود و مقصود  است.

حجت الاسلام نجفی : دوست شناسی و دشمن شناسی درس بزرگ مدینه است

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره با اشاره به بخش هایی از تاریخ این شهر در صدر اسلام گفت : دوست شناسی و دشمن شناسی درس های اساسی مدینه است .

حجت الاسلام و المسلمین " نجف نجفی روحانی "  روز سه شنبه به اعضای کمیته علمی همایش " یادها و نشانه ها در سرزمین وحی "  گفت : میان بخش هایی از تاریخ صدر اسلام در مدینه النبی (ص) و امروز جهان اسلام شباهت هایی وجود دارد که لازمه شناخت و درک آن ، داشتن بصیرت است.
وی گفت : آن زمان نیز دشمن با نیرنگ های مختلف در صدد بود تا مسلمانان را از میان بردارد و امروز هم همین گونه عمل می کند ، ولی ممکن است ابزار و ادبیات آن فرق هایی کرده باشد.
نماینده بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به غزوات احد و حمرا الاسد که دراولی بواسطه اعتنای تعدادی از سربازان سپاه اسلام به زخارف دنیا ، مسلمین شکست خوردند و در دومی مسلمانان بدون اینکه حتی یک کشته بدهندبه پیروزی هایی رسیدند که زمینه موفقیت های بعدی و نهایتا فتح مکه را ممکن کرد ، گفت : آن زمان دشمن همه ی توان خود را مصروف آن داشته باشد تا مردم را از رهبری جامعه دور کند و امروز هم دشمن ستون خیمه انقلاب را نشانه گرفته است .
وی گفت که ایرانی ها از هر مذهب و با هر سلیقه همانطور که در طول سالها نشان داده اند ، مطیع امر رهبری و دنباله روی ایشان هستند و به راهی که می روند ایمان دارند.
حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی با اشاره به مسایلی که جهان اسلام  ازجمله در افغانستان و عراق با آن روبروست ، گفت : آنچه در عراق و افغانستان می گذرد تاییدی برضرورت بیداری اسلامی است . جهان اسلام امروز به بیداری و همدلی و همراهی نیاز دارد .
وی با اشاره به چگونگی شکل گیری انقلاب اسلامی و مشارکت همه ی آحاد مردم در آن گفت : اگر در یک جامعه بیداری و بصیرت بوجود آمد ، آن جامعه به پیروزی خواهد رسید .
همایش " یادها و نشانه ها در سرزمین وحی " را بعثه مقام معظم رهبری روز سه شنبه با حضور شماری از علمای اهل سنت و تشییع و زائران حرم شریف نبوی در مدینه منوره برگزار کرد .
این همایش ، سومین همایش واحد اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره دردوره عمره امسال است.
واحد اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره پیشتر همایش های " بصیرت نبوی " و " حج و بیداری اسلامی  " را با شرکت زائران حرم پیامبر اسلام (ص) برگزار کرده بود.

image_20113161058519531.jpg


image_20113161058519682.jpg


image_20113161058519683.jpg


image_20113161058519844.jpg


image_20113161058519845.jpg


image_20113161058519846.jpg


سرویس عکس پایگاه اطلاع رسانی حج - مدینه منوره


| شناسه مطلب: 9141







نظرات کاربران