حرم سیدالشهدا (ع) چهار برابر توسعه پیدا می کند حرم سیدالشهدا (ع) چهار برابر توسعه پیدا می کند حرم سیدالشهدا (ع) چهار برابر توسعه پیدا می کند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حرم سیدالشهدا (ع) چهار برابر توسعه پیدا می کند حرم سیدالشهدا (ع) چهار برابر توسعه پیدا می کند حرم سیدالشهدا (ع) چهار برابر توسعه پیدا می کند حرم سیدالشهدا (ع) چهار برابر توسعه پیدا می کند حرم سیدالشهدا (ع) چهار برابر توسعه پیدا می کند

حرم سیدالشهدا (ع) چهار برابر توسعه پیدا می کند

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین گفت: حرم سید الشهدا (ع) در قالب صحن حضرت زینب (س) به چهار برابر توسعه پیدا می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حامد کبودوند روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین نیز در اجرای این طرح مشارکت خواهد داشت.
وی یادآور شد: ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین دارای 1500 طرح بازسازی است که از این میان 150 مورد تکمیل شده و سایر در دست اقدام هستند.
کبودوند گفت: با کمک های مردمی و مشارکت ستاد بازسازی عتبات عالیات، حرم و بارگاه حضرت امیرالمومنین (ع) در نجف اکنون 20 برابر شده و به عنوان بزرگترین سازه زیارتی مسقف دنیا توسط ستاد تحویل تولیت حرم شده است.
وی اظهار داشت: در پروژه های یاد شده این ستاد سبک معماری ایرانی اسلامی کاملا رعایت شده و در همین راستا نیز اشعار ایرانی در ایوان نجف اشرف رونمایی شده است.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین یادآور شد: بدون استثنا تمام مصالح مورد نیاز این پروژه ها از داخل ایران تامین شده و تمام متخصصان مورد نیاز آنها نیز ایرانی بوده اند و به واسطه آنها صنایع دستی و مشاغل هنری توسعه یافته است.
وی با اشاره به آخرین مراحل این طرح ها گفت: هم اکنون صحن حضرت زهرا (س) با پیشرفت 90 درصدی و همچنین گنبد جدید حرم امام حسین(ع) نیز در حال ساخت بوده و در سال جاری از آنها رونمایی و افتتاح می شود.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین با بیان اینکه در همه اعتاب مقدسه عراق شامل نجف ، کربلا، کاظمین و سامرا کمک های ایران در قالب طرح های ماندگار اجرا شده است، گفت: قزوین علاوه بر توسعه حرم طفلان مسلم در باب قبله کاظمین و حرم سامرا نیز پروژه دارد و قرار است یکی از درب های حرم سامرا ، کفشداری کاظمین و کل حرم طفلان مسلم توسط این استان انجام شود.
کبودوند اضافه کرد: تمام هزینه های این طرح ها توسط خیران و مردم تامین می شود و هیچ هزینه ای از هزینه های جاری و دولتی دریافت نمی شود.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین گفت: با وجود شایعات قبل از ایام اربعین مبنی بر اختلاف مردم عراق با ایرانیان، در این ایام شاهد دوستی و نزدیکی این ملت بودیم و علاقه ملت های شیعه فارغ از عنوان های ایران، عراق و اقغانستان و کشورهای دیگر است.
وی در ادامه به ارایه گزارشی از عملکرد این ستاد در ایام اربعین پرداخت و گفت: امسال 69 موکب ثبت شده داشتیم که در36 نقطه از 6 قرارگاه قزوین، آوج، نجف اشرف، مسیر پیاده روی نجف به کربلا، کربلای معلی و مسیب بودند.
وی اضافه کرد: امسال با وجود همه تلاش های مذبوحانه دشمن و فشارهای اقتصادی، مردم کریم استان قزوین تقریبا 2 برابر نسبت به سال گذشته به زائران خدمات رسانی کردند.
کبودوند ادامه داد: در این مدت 82 هزار و 170 نفر خواب زن و 170 هزار و 819 نفر خواب مرد در موکب های استان قزوین اسکان یافتند.
وی گفت: در مجموع یک میلیون و 355 هزار و 200 وعده غذایی نیز از طرف مردم برای زائران توزیع شد در حالی که این رقم سال گذشته 655 هزار وعده بود.
این مسئول یادآور شد: طی این مدت 11 هزار میان وعده و یک میلیون و 793 هزار قرص نان توسط نانوایان قزوینی طبخ شد.
وی یادآور شد: تمام هزینه های این پذیرایی توسط مردم بوده و یک ریال از بودجه عمومی و دولتی و حاکمیتی برای هزینه های پذیرایی زائران صرف نشده است.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین گفت: 23 چشمه حمام و 129 چشمه سرویس بهداشتی نیز توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین برای زائران احداث شد.
به گفته کبودوند یکی از مهم ترین دستاوردهای ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین تعامل و ارتباط ملت های شیعه ایران و عراق بوده و خوشبختانه بیشتر موکب ها به صورت ایرانی-عراقی اداره می شد.
وی اظهار داشت: در ایام اربعین 173 دستگاه شامل خودروهای باری سنگین، نیمه سنگین، سبک و سواری به عراق اعزام شد و 650 خادم نیز از قزوین راهی عتبات عالیات شدند که حتی آنها هم هزینه ها را خودشان متقبل شدند.


کبودوند اظهار داشت: قزوین متعهد بود روزانه به 2 هزار نفر در نجف و 2 هزار و 500 نفر در کربلا و 20 هزار نفر در قرارگاه مسیب خدمات ارایه کند که بیش از این رقم خدمات رسانی شد.
وی افزود: در اربعین امسال با توجه به تعاریف مقام معظم رهبری از 'کتاب یادت باشد' که مربوط به معرفی شهید مدافع حرم سیاهکالی مرادی است، کاروان ویژه ای با استفاده از یک دستگاه کامیون برای معرفی شهدای قزوین در مسیر پیاده روی اربعین تدارک دیده شد.


| شناسه مطلب: 91430




بازسازی عتبات



نظرات کاربران