ولایت، محور اتحاد امت اسلامی ولایت، محور اتحاد امت اسلامی ولایت، محور اتحاد امت اسلامی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ولایت، محور اتحاد امت اسلامی ولایت، محور اتحاد امت اسلامی ولایت، محور اتحاد امت اسلامی ولایت، محور اتحاد امت اسلامی ولایت، محور اتحاد امت اسلامی

ولایت، محور اتحاد امت اسلامی

ولایت پذیری، ولایت مداری و شناخت جایگاه رفیع ولایت از مهم ترین پیام های غدیر است که امروز یکشنبه جمعی از اندیشمندان وعلمای شیعه و اهل سنت در همایشی تحت عنوان ولایت، محور اتحاد امت اسلامی در بندرعباس به این مقوله ارزشمند پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، این همایش که در آستانه هفته وحدت به همت بنیاد بین المللی غدیر نمایندگی هرمزگان و با همکاری سپاه امام سجاد(ع) استان برگزار شد، شخصیت ها وعلمای شیعه و اهل سنت بیان کردند که قرآن و اهل بیت (ع) محور اتحاد امت اسلامی و وحدت بین اقوام و مذاهب اسلامی هستند و استکبار جهانی از این وحدت و انسجام در هراس است. 
شناخت کامل فرهنگ غدیر و شخصیت حضرت علی (ع) از دیگر موضوع های مورد بحث علمای شیعه و اهل سنت در این همایش یکروزه بود که با شناخت ایشان، بسیاری از مشکلات بین مسلمانان حل می شود و شبهه افکنی دشمنان علیه ولایت و اصل ولایت فقیه خنثی می شود. 


 


**کتاب و عترت قابل تفکیک نیست 
دبیر بنیاد بین المللی غدیر گفت: کتاب قرآن و عترت اهل بیت (ع) که از احادیث متواتر و قطعی صدور است، هرگز در هیچ زمان و مکانی از همدیگر قابل تفیک نیست و امامت با مشعل قرآن جامعیت پیدا می کند. 
آیت الله کاظم صدیقی افزود: انبیا(ص) و همه کتاب هایی که از طرف خدا آمده است، برای رفع اختلاف ها و درگیری ها بوده و پرونده نبوت نیز با وجود حضرت محمد (ص) مختومه شد و دیگر دین و کتابی بعد از ایشان نخواهد آمد. 
رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور یاد آورشد: خداوند در طول تاریخ، پیامبرانی را منصوب و با معجزات همراه کرد تا بشر اعتماد کند و به جای جنگ، صلح داشته باشد. 
وی بیان داشت: هیچ امر تحمیلی در اسلام وجود ندارد، اما چون جامعه بشری با قدرت طلبی های خود قدر علی (ع) و امامان اطهار(ع) را ندانستند، دوره غیب پیش آمد که این دوره نیز تعطیل پذیر نیست چرا که دین اسلام و قرآن، قانون حیات است. 
خطیب جمعه تهران اظهارداشت: اسلام رهبر می خواهد که در عصر غیبت ولایت فقیه، ادامه جانشینی امام زمان (عج) است. 
آیت الله صدیقی با اشاره به واقعه غدیر و ولایت و جانشینی حضرت علی (ع) گفت: علی راه زندگی، قانون عدل و ولایت، مظهر زهد، تجلی عشق به خدا، حقیقت دین، شاهد بر نزول همه آیات قران و عالم به همه کتاب و مجموعه خوبی ها است. 
وی تصریح کرد: علی (ع) گمشده همه عصرها است و اگر جامعه به وجود و فضائل و زهد و عدالت ایشان پی ببرد و تبعیت کند، هرگز به بیراهه نخواهد رفت. 
دبیر بین المللی بنیاد غدیر خطاب به علمای شیعه و اهل سنت، گفت: باید زیر پرچم ولایت علی (ع) باشید و وحدت و انسجام خود را حفظ کنید تا این که به حیات و زندگی دست پیدا کنید. 
آیت الله صدیقی گفت: آیت الله خزعلی بنیاد بین المللی غدیر را تاسیس کرد تا محبوب شیعه و اهل سنت و محبوب عدالت خواهان و خداجویان باشد و همگان بدانند که حضرت علی (ع) متعلق به شیعه نیست بلکه برای تمام بشریت است. 
وی ادامه داد: علامه شیخ عبدالحسین امینی یکی از برجسته ترین اندیشمندان جهان اسلام است که برای تدوین یک اثر ارزشمند (کتاب الغدیر)، 10 هزار عنوان جلد کتاب از شیعه و اهل سنت را بررسی کرده است و بر 100 هزار جلد کتاب مراجعه داشته اند و اکنون به عنوان منادی وحدت شناخته شده است. 
خطیب جمعه تهران اظهار داشت: آیت الله سید محمد جواد علوی بروجردی نیز از دیگر منادیان وحدت اسلامی بود که دریای عظیم شیعه و سنت را با هم پیوند زدند. 


 


**هفته وحدت خاری در چشم دشمنان است 
مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر نیز گفت: هفته وحدت که یادگار امام خمینی (ره) است، نشان از عزت، اقتدار، یکپارچگی و وحدت امت اسلام و خاری در چشم دشمنان است. 
حسین ظریف منش افزود: در طول تاریخ کشورهای ستگمر و متکبر 2 راهبرد را مورد تهاجم قرار دادند که یکی راهبرد عرصه فکر، اندیشه، مفاهیم اعتقادی، بنیادی و فکری بوده که می تواند در ایمان، اعتقاد و اندیشه مرم اثرگذار و حرکت آفرین باشد. 
وی بیان داشت: دیگری تهاجم به هویت اجتماعی، سیاسی، ایجاد گسل ها، توسعه دادن شکاف های اجتماعی، رخنه کردن و تقویت آن بوده که با تبلیغ آن با یک حمله نظامی و سیاسی دودمان بسیاری از کشورها را به باد خواهد داد. 
مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر یاد آورشد: استعمار در همه جا به عنوان عمران و آبادانی ورود کرده اما چیزی جز ستم و فلاکت به همراه نداشته است و اگر در ادبیات آنها مطالعه کنیم، می بینیم که از بیاناتی استفاده می کنند که برای نجات مردم آمده اند اما در واقع مفاهیم اعتقادی و ایمانی که اثربخش است را از آنها می گیرند. 
ظریف منش ادامه داد: در بعد دوم نیز درمی یابیم که دشمن در جهت اختلاف ومخدوش کردن مفاهیم قدرت ساز اسلام تلاش می کند و در دنیایی که عصر ارتباطات است امسال شاهد بودیم که مراسم عظیم اربعین را با سکوت رسانه ای انجام شد. 
وی گفت: امروز اساس تفکر غرب چون در معرض خطر قرار گرفته است لذا تلاش جدی برای سرمایه گذاری وسیع در زمینه اندیشه های ضد اسلامی دارند که می تواند تفکر اسلامی را با خطر مواجه کند. 
وی یاد آور شد: دستگاه های ضد اسلامی در جهت اختلاف شیعه و اهل سنت، ترویج خرافه ها و ورود برخی از افکار ضد شیعه و سنی و شیعه انگلیسی تشکیل شده است و امروز استحکام ساخت درونی نظام در جهان اسلام ضرورتی است که پیش پای هر مسلمان انقلابی و دل سوخته به اندیشه های ناب اسلامی قرار گرفته است و باید بیش از پیش وحدت داشته باشیم. 
ظریف منش گفت: هر پدیده ای، دو میدان نبرد دارد، یکی آسیب پذیری های داخلی و دیگری تهدید و تلاش هایی که از بیرون به آن وارد می شود و دشمن بیرونی با همه قوا و بازی های طراحی شده اش به صحنه خواهد آمد تا ما را در معرض خطر قرار دهد. 


 


*نفوذ دشمن برای اختلاف بین اقوام و مذاهب است 
مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر تصریح کرد: اختلاف افکنی بین اقوام و مذاهب، اختلاف بین مسوولان، اختلاف بین نسل ها، اختلاف بین مردم و مسوولان و اختلاف بین نخبگان و مردم از موضع های مورد تهاجم دشمن است که در این زمینه ها تلاش و برنامه ریزی وسیعی کرده است. 
ظریف ادامه داد: دشمن بداند که قرآن کریم، ولایت و امامت، قانون اساسی، رهبری و بصیرت از عوامل اصلی وحدت ما مسلمانان است و راهکار مهمی برای مقابله با توطئه های استکبار جهانی است. 
وی اضافه کرد: امروز شیعه انگلیسی و وهابیان در صدد هستند که بطور مجدد نقطه ضعفی را در بین مسلمانان پیدا کنند وعرصه هایی به نام اقتصاد باز کرده و جنگ هیپریدی یا همان ترکیبی را به راه انداخته است. 
مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر ادامه داد: اما دشمن بداند که جمهوری اسلامی ایران همواه نشان داده است که در همه عرصه ها به مدد اسلام و لطف الهی قادر است در مقابل آنان بایستد. 
ظریف منش گفت: این اجتماع عظیم شیعه و اهل سنت درهمایش ولایت، محور امت اسلامی، نشان دهنده بصیرت، وحدت و اعلام یکپارچگی و اخلال ناپذیری عزم ما مسلمانان برای حضور در همه صحنه هاست و ایران اسلامی همان گونه که از حزب الله لبنان شیعه حمایت کرد، از حماس اهل سنت نیز حمایت کرد. 
وی بیان داشت: این همایش به عنوان وحدت و اتحاد بیشتر در عمل نشان داد که باید وحدت و انسجام خود را بیش از گذشته کنیم و امیرالمومنین می تواند در این راستا یکی از محورهای برجسته بین جهان اسلام و سرمایه بی بدیلی برای طرح اسلام ناب محمدی در جهان بشریت باشد. 


 


**اهل بیت (ع) محور اتحاد امت اسلامی هستند 
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: اهل بیت (ع) محور اتحاد امت اسلامی هستند و در واقع بزرگان علمای اهل سنت با محوریت ائمه معصوم می چرخد. 
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی افزود: بحث محوریت اهل بیت (ع) را همه قبول دارند و اگر به تاریخ نگاه کنیم حتی افرادی که ضد مکتب ایشان بودند، نیز از نظرهای اهل بیت استفاده می کردند. 
وی بیان داشت: امام جعفر صادق(ع) شاگران زیادی را در مکتب خود تربیت کردند که تقریبا نیمی از آنها از بزرگان اهل سنت بودند. 
امام جمعه بندرعباس ادامه داد: حدیث های فراوانی نیز در باره وحدت شیعه و اهل سنت آمده است که نشان دهنده تاکید اهل بیت(ع) بر ایجاد وحدت و اتحاد در جامعه اسلامی دارد. 
آیت الله نعیم آبادی اضافه کرد: تفکر اسلامی بر این مبناست که کشورهای اسلامی در یک راستا قرار گیرند و باید از کشورهای مظلوم همچون غزه و لبنان حمایت کنند. 
وی گفت: شعار نه غزه و نه لبنان جانم فدای ایران دروغی بیش نیست و اینها آدم های نادانی هستند که نه تنها جانشان را فدای ایران نخواهند کرد بلکه ایران را فدای جان خود خواهند کرد. 
وی تاکید کرد: جهان اسلام به ویژه ایران باید از ولایت مطلقه فقیه اطاعت کند، چرا که تنها راه سعادت جامعه ولایت پذیری است و اگر جامعه از این مسیر منحرف شود به طور قطع آسیب می بیند. 


 


**جامعه اسلامی با وحدت در مقابل دشمنان ایستادگی کنند 
به گزارش ایرنا، استاندار هرمزگان در همایش ولایت، محور اتحاد امت اسلامی نیز گفت: جامعه اسلامی باید همیشه در کنار هم باشند و با وحدت و انسجام روز افزون در مقابل دشمنان ایستادگی کنند. 
فریدون همتی افزود: علما و بزرگان دینی باید در محفل ها و نشست های علمی خود، از گوهر نابی که امام خمینی (ره) (هفته وحدت) به یادگار گذاشتند برای اتحاد و همدلی بیشتر جوامع اسلامی استفاده کنند. 
استاندار هرمزگان با اشاره به فعالیت های وسیع بنیاد بین المللی غدیر در سطح بین المللی اظهارداشت: آموزه های دینی یکی از ضرورت های جامعه کنونی است که باید یا به صورت عمیق، وسیع و هوشمندانه به آن بپردازیم. 
همتی خاطر نشان کرد: امام علی (ع)، حادثه غدیر و هفته وحدت از عناصر اعتقادی و دینی و پشتوانه ای برای هدایت امت اسلامی هستند و باید از این عناصر که مایه افتخار انسان های آزاد اندیش بوده، بهره برد. 


 


**دشمنان با توحید امت اسلامی مخالفت دارند 
یکی از علمای اهل سنت هرمزگان نیز گفت: برخی تصور می کنند که دشمنی غرب و یهود تنها با دولت ایران یا شخص خاصی است اما آنها سخت در اشتباه هستند. 
شیخ احمد محمودی نژاد افزود: دشمنی آنها با ملت خاصی نیست بلکه اعتقادی، مکتبی و مسلکی بوده و با توحید، دین اسلام، قرآن و پیامبر (ص) مخالفت دارند. 
وی بیان داشت: امروز غربی ها با توحید مسلمانان مشکل دارند و اسباب اختلاف را برای تفرقه اندازی ایجاد می کنند. 
این عالم اهل سنت در هرمزگان ادامه داد: دشمنان از راه دوستی وارد شده و تا زمانی که آن کشور برایشان منفعت مالی داشته باشد، به دوستی خود ادامه می دهند. 
محمودی نژاد یاد آور شد: نطفه اصلی شیطنت های دشمنان، آمریکاست که قرآن هشدار داده است آتش افروزان نابود می شوند. 
وی تصریح کرد: در دوران کنونی بیش از هر زمان دیگری نیازمند پیوند و همدلی هستیم و یکی از راهکارهای نزدیک شدن و پیوند خوردن عفو و گذشت است. 


 


**علمای شیعه وسنی پرچمدار حافظت از مرزهای عقیدتی 
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان نیز گفت: علمای شیعه و اهل سنت پرچمدار حفاظت از مرزهای عقیدتی هستند. 
سرهنگ اباذر سالاری افزود: ما نگران مرزهای جغرافیایی نیستیم چرا که در دفاع مقدس با دستان خالی دشمنان را نابود کردیم. 
وی بیان داشت: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی به توانمندی های بسیاری دست یافته که هیچ قدرتی توان نگاه چپ به آن را ندارد. 
فرمانده سپاه هرمزگان اظهارداشت: هرگز نگران توطئه نیروهای آمریکایی نیستیم، چرا که امروز نظام ما به توانمندی رسیده که بتواند رژیم اسرائیل را با خاک یکسان کند و بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اگر یکی بزنند ده تا خواهند خورد. 
سالاری اضافه کرد: رسالت همه مسلمانان است که با کمک یکدیگر برای دفاع از ارزش های دینی و مرزهای عقیدتی با یکدیگر متحد و یکصدا شد. 
وی در پایان تصریح کرد: امروز تفکر بسیجی و روحیه بسیجی به عنوان یک سمبل در همه مجموعه ها مورد توجه است. 


| شناسه مطلب: 91447




وحدت اسلامی ولایت



نظرات کاربران