روحانیون اهل سنت از حال و هوای سفر اربعین می گویند  روحانیون اهل سنت از حال و هوای سفر اربعین می گویند  روحانیون اهل سنت از حال و هوای سفر اربعین می گویند  بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
روحانیون اهل سنت از حال و هوای سفر اربعین می گویند  روحانیون اهل سنت از حال و هوای سفر اربعین می گویند  روحانیون اهل سنت از حال و هوای سفر اربعین می گویند  روحانیون اهل سنت از حال و هوای سفر اربعین می گویند  روحانیون اهل سنت از حال و هوای سفر اربعین می گویند 

روحانیون اهل سنت از حال و هوای سفر اربعین می گویند 

امام حسین(ع) خود و اهل بیتش را فدا کرد تا اسلام زنده بماند و ما به عنوان امت اسلامی باید فارغ از هر گونه دیدگاهی چه شیعه و چه سنی اختلافات را کنار گذاشته و دور هم جمع شویم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از روابط عمومی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، مسیر کوی دلدادگی و مقصد دیار حبیب است؛ با دلی آکنده از شور و شیدایی و سرمست از صهبای عشق، اما این دل‌ها تنها نیستند چه بسیار دل‌هایی که درحسرت و آرزوی این سفر آسمانی شب‌ها را روز می کنند و منتظرند تا طلبیده شوند.


 


اما به ظن من این سفر هم خواستنی است هم دادنی. باید خواست و دل کند از تعلقات فراوان روزمره و از حضرتش مدد جست و اصرار کرد بر نیت و الحاح و ابرام کرد و دادنی است، چرا که صاحب آن بقعه و بارگاه عظیم هم باید روی  خوش نشان بدهد و اذن دخول بدهد و البته اهل فضل و سخن این نکته ظریف را هم گفته اند: گر گدا کاهل بود تقصیر صاحبخانه چیست !


سفر به سرزمین عشق و دلدادگی است، سال‌ها انتظارآخرش نتیجه داده است و من هم به همراه جمعی از علمای اهل سنت کردستان راهی  را در پیش می‌گیرم که نقطه انتهایی آن رسیدن به اوج و شیدایی است.


 


اربعین؛ نماد وحدت امت اسلام


ماموستا جمال  جعفری یکی از علمای اهل سنت از اربعین به عنوان نماد وحدت و روزی معنوی برای تمام امت اسلام نام برد و خاطرنشان کرد: امیدواریم مرکز بزرگ اسلامی در سالهای آینده بتواند از علماء و روحانیون استان کردستان افراد بیشتری را به این سفر معنوی اعزام کند.


 


وی با اشاره به اینکه این نخستین باری است که توفیق زیارت  امام علی (ع) را بدست آورده‌ام اظهار کرد:  از جهتی ناراحت و نگران هستم که چرا تا کنون این توفیق نصیب ما نشده است و از جهت دیگر خوشحالم که این اجتماع عظیم را با چشم خود می‌بینم.


 


ماموستا جعفری از اربعین به عنوان نماد وحدت و روزی معنوی برای تمام امت اسلام نام برد و خاطرنشان کرد: امیدواریم مرکز بزرگ اسلامی در سالهای آینده بتواند از علماء و روحانیون استان کردستان افراد بیشتری را به این سفر معنوی اعزام کند.


 


وی با اشاره به مهمان نوازی عراقی‌ها از زائرین امام حسین(ع) گفت: این نوع مهمان‌نوازی قابل وصف نیست و زبان ما قاصر از تعریف است.


 


ماموستا جعفری با اشاره به اینکه خداوند امام حسین(ع) را بزرگ کرد، گفت: من در مقامی نیستم که در خصوص امام حسین(ع) و فضایل آن بزرگوار صحبتی کنم.


 


وی تصریح کرد: امام شافعی می‌فرماید اگر در نمازتان بر محمد و آل محمد(ص) صلوات نفرستید، نماز شما باطل است، نمازی که این همه به آن اشاره می‌شود و اهمیت دارد.


 


این روحانی اهل سنت بر لزوم حفظ وحدت و خودداری از تفرقه تاکید کرد و افزود: اسلام و قرآن در خطر است همه ما باید دست در دست هم دهیم و با تکیه بر نیروی ایمان و وحدت در راستای مقابله با دشمنان گام برداریم.


 


امام حسین(ع) خود و اهل بیتش را فدا کرد تا اسلام زنده بماند


ماموستا عطا نامداری هم با اشاره به اینکه نخستین باری است که توفیق زیارت را پیدا کرده‌ام، گفت: با حول و قوه الهی تصمیم دارم هر سال در این سفر معنوی حضور پیدا کنم.


وی با تاکید براینکه اربعین پیام آور وحدت است و باید همواره تقویت شود، گفت: حتی غیرمسلمان‌ها نیز از کشورهای مختلف در این سفر معنوی حضور دارند و محبت به امام حسین توانسته تمام انسان‌ها را گرد خود جمع نماید.


 


ماموستا نامداری با اشاره به پذیرای عراقی‌ها از زائرین امام حسین(ع) گفت: با وصف اینکه عراقی‌ها خود مردمی فقیر و ندار هستند، اما ب برای پذیرای از زائرین امام حسین(ع) همه داشته‌های خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند.


 


وی با تاکید براینکه امام حسین(ع) متعلق به تمام بشریت است، افزود: امام حسین(ع) خود و اهل بیتش را فدا کرد تا اسلام زنده بماند و ما به عنوان امت اسلامی باید  فارغ از هر گونه دیدگاهی چه شیعه و چه سنی اختلافات را کنار گذاشته و دور هم جمع شویم.


| شناسه مطلب: 91448




اربعین



مطالب مرتبط

نظرات کاربران