زائران حرم شریف نبوی به سوگ حضرت معصومه (س) نشستند زائران حرم شریف نبوی به سوگ حضرت معصومه (س) نشستند زائران حرم شریف نبوی به سوگ حضرت معصومه (س) نشستند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زائران حرم شریف نبوی به سوگ حضرت معصومه (س) نشستند زائران حرم شریف نبوی به سوگ حضرت معصومه (س) نشستند زائران حرم شریف نبوی به سوگ حضرت معصومه (س) نشستند زائران حرم شریف نبوی به سوگ حضرت معصومه (س) نشستند زائران حرم شریف نبوی به سوگ حضرت معصومه (س) نشستند

زائران حرم شریف نبوی به سوگ حضرت معصومه (س) نشستند

در سالگرد رحلت حضرت معصومه (س) مراسم و مجلس سوگواری از سوی بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره زادگاه آن حضرت برگزار شد .

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج به مدینه منوره ، در این مراسم که شماری از زائران بیت الله الحرام وحرم شریف نبوی و روحانیون ومدیران کاروانهای عمره گزار شرکت داشتند ،  دربیان سجای اخلاقی و تربیتی و سیره حضرت معصومه (س) سخنرانی شد و قطعه شعری نیز در رثای آن حضرت قرائت گردید.
حضرت فاطمه معصومه (س) در روز اول ذيقعده سال 173 هجري، در شهر مدينه چشم به جهان گشود. اين بانوي بزرگوار، از همان آغاز، در محيطي پرورش يافت که پدر و مادر و فرزندان، همه به فضايل اخلاقي آراسته بودند. عبادت و زهد، پارسايي و تقوا، راستگويي و بردباري، استقامت در برابر ناملايمات، بخشندگي و پاکدامني و نيز ياد خدا، از صفات برجسته اين خاندان پاک سيرت و نيکو سرشت به شمار مي رفت. پدران اين خاندان، همه برگزيدگان و پيشوايان هدايت، گوهرهاي تابناک امامت و سکان داران کشتي انسانيت بودند.
حضرت فاطمه معصومه (س) مظهر فضايل و مقامات است. روايات معصومان (ع) فضيلت ها و مقامات بلندي را به آن حضرت نسبت مي دهد. امام صادق (ع) در اين باره مي فرمايند: آگاه باشيد که براي خدا حرمي است و آن مکه است؛ و براي پيامبر خدا حرمي است و آن مدينه است. و براي اميرمؤمنان حرمي است و آن کوفه است. بدانيد که حرم من و فرزندانم بعد از من، قم است. آگاه باشيد که قم، کوفه کوچک ماست، بدانيد بهشت هشت دروازه دارد که سه تاي آن ها به سوي قم است. بانويي از فرزندان من به نام فاطمه، دختر موسي، در آن جا رحلت مي کند که با شفاعت او، همه شيعيان ما وارد بهشت  مي شوند.


| شناسه مطلب: 9145







نظرات کاربران