آمادگی ایران برای پذیرش سهمیه مازاد حج سایر کشورها آمادگی ایران برای پذیرش سهمیه مازاد حج سایر کشورها آمادگی ایران برای پذیرش سهمیه مازاد حج سایر کشورها بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آمادگی ایران برای پذیرش سهمیه مازاد حج سایر کشورها آمادگی ایران برای پذیرش سهمیه مازاد حج سایر کشورها آمادگی ایران برای پذیرش سهمیه مازاد حج سایر کشورها آمادگی ایران برای پذیرش سهمیه مازاد حج سایر کشورها آمادگی ایران برای پذیرش سهمیه مازاد حج سایر کشورها

آمادگی ایران برای پذیرش سهمیه مازاد حج سایر کشورها

معاون حج و‌ عمره سازمان حج و زیارت گفت: ممکن است در برخی از کشورها حدنصاب زائران کمتر از سهمیه آن‌ها باشد که در این صورت ما اعلام آمادگی کردیم تا از سهمیه مازاد استفاده کرده و سهمیه خود را در حج ۹۸ بالا ببریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از فارس آقای اکبر رضایی معاون حج و‌ عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به سهمیه ایران در حج تمتع ۹۸ اظهار داشت: عربستان هر سال بنا بر جمعیت هر کشور سهمیه‌ای را در نظر گرفته و اعلام می‌کند که امسال نیز سهمیه کشورمان برای حج حدود ۸۶ هزار نفر بود. وی درباره امکان افزایش سهمیه ایران در حج ۹۸، گفت: ما تنها در قالب سهمیه‌ای که عربستان به ما تخصیص می‌دهد، می‌توانیم عمل کنیم. البته ممکن است در برخی از کشورها حدنصاب زائران کمتر از سهمیه آن‌ها باشد که در این صورت ما اعلام آمادگی کردیم تا از سهمیه مازاد استفاده کرده و سهمیه خود را بالا ببریم.
آقای رضایی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای حج تمتع آغاز شده است، گفت: برای تعیین قیمت هزینه حج تمتع نیز پس از مذاکرات با عربستان و تمهیدات لازم در آن‌جا زمستان سال جاری هزینه‌ها اعلام می‌شود.
حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم کشورمان در نوبت حج تمتع هستند که با توجه به سهمیه کنونی ، اعزام‌های متقاضیان حج تمتع حدود ۱۵ سال طول خواهد کشید.
 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران