تاکید علما و اندیشمندان جهان اسلام بر ضرورت وحدت بین مسلمانان تاکید علما و اندیشمندان جهان اسلام بر ضرورت وحدت بین مسلمانان تاکید علما و اندیشمندان جهان اسلام بر ضرورت وحدت بین مسلمانان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تاکید علما و اندیشمندان جهان اسلام بر ضرورت وحدت بین مسلمانان تاکید علما و اندیشمندان جهان اسلام بر ضرورت وحدت بین مسلمانان تاکید علما و اندیشمندان جهان اسلام بر ضرورت وحدت بین مسلمانان تاکید علما و اندیشمندان جهان اسلام بر ضرورت وحدت بین مسلمانان تاکید علما و اندیشمندان جهان اسلام بر ضرورت وحدت بین مسلمانان

تاکید علما و اندیشمندان جهان اسلام بر ضرورت وحدت بین مسلمانان

علما و اندیشمندان جهان اسلام هر کدام در کنفرانس وحدت بر ضرورت وحدت در جهان اسلام تاکید کردند و مساله فلسطین را به عنوان مهمترین مساله و اساس محور در حهان اسلام مطرح کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، شیخ احمد بدرالدین حسون، مفتی سوریه امروز شنبه (سوم آذرماه ) در مراسم افتتاحیه سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که با حضور سران وعلمای کشورهای جهان اسلام در سالن اجلاس سران برگزار شد با تاکید بر این که امروز ضرورت وحدت بیشتر از گذشته حس می‌شود، اظهار کرد:‌خداوند در قرآن همه را به وحدت دعوت کرده است و ما را از درگیر شدن با یکدیگر بر حذر داشته است. امروز می‌بینیم که از سوی دشمنان پیمان‌هایی بسته می‌شود که طی آن پیمان‌ها خون مسلمانان ریخته می‌شود ما باید در جهان امروز به سمت اشتراکات برویم و امت اسلامی را به وحدت برسانیم.


وی خاطرنشان کرد:‌ وحدت و تصمیم‌گیری ملت‌های اسلامی نباید در گرو منافع دیگران باشد. بر علمای امت واجب است تا کمک کنند که از اختلافات رها شویم. ما باید به ریسمان الهی توسل کنیم و برای آزادی قدس که دشمن بر آن چنبره زده است تاکید داشته باشیم. قدس قبله اول مسلمانان است وآزادسازی آن باید دغدغه هر مسلمانی باشد . باید این هدف و اراده را تحقق ببخشیم و آن را در سطح جهان اسلام محقق کنیم. چسباندن صفت تروریست به مقاومت یک تهمت است. دولت‌های غربی بدانند که دخالت در امور داخلی یک کشور بدون رضایت رهبران آن از مصادیق تروریسم است. اولین هدف ما باید ریشه یابی پدیده تروریسم باشد.


در ادامه این مراسم، شیخ نبیل قاووق ، عضو شورای مرکزی حزب‌الله با بیان این که عادی سازی روابط عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی تهدیدی برای استقلال و امنیت لبنان است گفت: آیا دولت سعودی که ادعای دوستی با لبنان دارد می‌تواند اسراییل را علیه لبنانی‌ها قوی‌تر کند؟. تکیه مقاومت هیچگاه بر دوش دولتمردان نبوده است بلکه همواره مردم بوده‌اند که بر مقاومت تکیه داشتند. در جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان نیز مردم ایستادگی  کردند.ما باید از مقاومت دفاع کنیم. چرا که مقاومت سدی محکم برای لبنان و سرلوحه افتخار و بزرگی امت اسلامی است.


در ادامه عبدالجلیل بن سالم ، وزیر دینی سابق تونس با تاکید بر این موضوع که ما در این گردهمایی به جهانیان نشان می‌دهیم که با هم وحدت داریم و از موضوع غافل نمی‌شویم گفت: در عین این که این گردهمایی را داریم باید این را نیز در نظر داشته باشیم ما مسلمانان از مساله مهمی به نام تقریب مذاهب اسلامی غافل شده‌ایم. هر چند که شاهد هستیم شیعیان پرچم وحدت در جهان اسلام را بر افراشته‌اند. امام خمینی (ره) عامل وحدت بوده‌اند و ایشان هرگز بر اساس طایفه گرایی حرکت نکردند. تعصبات را کنار گذاشتند تا وحدت واقعی در میان مسلمانان ایجاد شود.


وی خاطرنشان کرد:‌ افراد آکادمیک باید به دنبال ایجاد وحدت علمی باشند. در بعد سیاسی نیز باید مساله فلسطین و قدس را به مساله اصلی جهان اسلام مبدل کنیم چرا که این موضوع یک مساله‌ وحدت آفرین است. فلسطین محور تمام نمای امت اسلامی است و خوشحالیم که در کنفرانس وحدت امسال به این موضوع پرداخته شده است. یقین داریم که ارتش صهیونیستی شکست خواهد کرد .


| شناسه مطلب: 91476




وحدت اسلامی



نظرات کاربران