آیت‌الله اراکی: تفرقه در جهان اسلام شکست خورده است آیت‌الله اراکی: تفرقه در جهان اسلام شکست خورده است آیت‌الله اراکی: تفرقه در جهان اسلام شکست خورده است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت‌الله اراکی: تفرقه در جهان اسلام شکست خورده است آیت‌الله اراکی: تفرقه در جهان اسلام شکست خورده است آیت‌الله اراکی: تفرقه در جهان اسلام شکست خورده است آیت‌الله اراکی: تفرقه در جهان اسلام شکست خورده است آیت‌الله اراکی: تفرقه در جهان اسلام شکست خورده است

آیت‌الله اراکی: تفرقه در جهان اسلام شکست خورده است

سی‌ودومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با شعار «قدس، محور وحدت امت» امسال با گردهمایی ۱۰۰ کشور جهان اسلام و همزمان با هفته وحدت با حضور رئیس جمهور و علمای برجسته جهان اسلام کار خود را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، همزمان با هفته وحدت و با حضور شخصیت‌های لشکری و کشوری، علما و اندیشمندان جهان اسلام صبح امروز شنبه (۳ آذر ماه) سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی آغاز شد که در مراسم آغازین رئیس جمهور به سخنرانی خواهد پرداخت و پس از آن، شخصیت‌های جهان اسلام درباره اهمیت و ضرورت وحدت صحبت کرد.


این کنفرانس از روز شنبه (۳ آذر ماه) آغاز و تا روز دوشنبه ( ۵ آذرماه) ادامه خواهد داشت که در حاشیه این مراسم نشست‌ها و کمیسیون‌های تخصصی برگزار می‌شود.


از جمله برنامه‌های این دوره از کنفرانس وحدت اسلامی برگزاری جشن بزرگ میلاد در آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) است و شب شعر و نمایشگاه‌های گوناگون نیز در حاشیه کنفرانس برگزار می‌شود.


در این اجلاس ۱۰ کمیسیون برگزار می‌شود که از جمله آنها عبارتند از؛ سه کمیسیون مربوط به فلسطین و کمیسیون نهادهای تقریب نهاد و کمیته علمای مقاومت، کمیسیون مساعی حمیده، کمیسیون بانوان تقریبی، کمیسیون نقش احزاب در کاهش اختلافات مذهبی.


همچنین علما و اندیشمندان جهان اسلام در آستان قدس امام (ره) حاضر  خواهند شد.


طبق گفته آیت‌الله اراکی، پیش‌بینی‌ها بر این است که امسال بیش از ۳۰۰ نفر از انیشمندان جهان اسلام در این مراسم شرکت کنند. همچنین اتحادیه‌هایی نیز برای دانشجویان جهان اسلام در نظر گرفته شده است.


در این مراسم حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات،سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا،آیت‌الله تسخیری،حجت‌الاسلام قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت،ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز حضور دارند.


به گزارش ایسنا، آیت‌الله اراکی صبح امروز شنبه ( سوم آذرماه ) در مراسم افتتاحیه سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که با حضور رئیس جمهور و شخصیت‌ها و علمای برجسته جهان اسلام در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است با تبریک ایام هفته وحدت وولادت حضرت رسول (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: خدا را شاکریم که از گرداگرد جهان اسلام شخصیت‌های بزرگی در این کنفرانس حضور یافتند تا وحدت و یکپارچگی خود را در مسیر رسول اکرم (ص) و قرآن کریم نشان بدهند و حمایت خود را از مقاومت اسلامی در برابر مستکبران اعلام کند.


وی در ادامه با تشکر ویژه از رئیس جمهور و با بیان این که ایشان از چهره‌های تقریبی جهان اسلام هستند خاطرنشان کرد:‌همچنین از نخست وزیر عراق، دبیر کل حزب‌الله لبنان، رئیس اتحادیه علمای شام، وزیر دینی سابق تونس و سایر شخصیت‌های برجسته فلسطینی نیز تقدیر می‌کنم.همچنین بر خود لازم می‌دانم که از مقام معظم رهبری تشکر کنم چرا که ایشان همواره جریان تقریب را مورد عنایت قرار داده‌اند.


دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با قرائت بخشی از پیامهای مراجع تقلید،آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله نوری همدانی و  تشکر ویژه از این دو شخصیت ادامه داد: در بخشی از پیام آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی آمده است که از برگزاری همایش وحدت اسلامی یک برنامه مبارک و ارزشمندی است و از تمام دست‌اندرکاران تشکلر می‌کنم. امیدواریم این وحدت به نفع مسلمین استفاده شود. قرآن و روایات اسلامی و وحدت در راس مسائل است .


در بخش دیگری آمده است: قرآن کریم تفرقه میان مسلمانان را از آثار شرک می‌شمارد. آیا سزاوار است با این افرهنگ که در میان مسلمین است گروههای مسلمین با یکدیگر اختلاف داشته باشند. گروهی نادان آتش جنگ فرقه‌ای را به راه انداختند و خون مسلمانان را ریخته و خانه‌های آنان  را ویران می‌کنند آیا این،جانب مردم وعلمای بزرگ جهان اسلام پسندیده است؟ برگزای همایش وحدت خوب است اما تا ریشه ظلم خشکیده نشود به جایی نمی‌رسیم. دشمن از هر ابزاری استفاده می‌کند ما نباید اخبار خود را از رسانه‌های دشمن بگیریم. 


آیت‌الله اراکی ادامه داد: در بخش دیگری از پیام آیت‌الله مکارم شیرازی آمده است که این گونه جلسات باید در طول سال برگزار شود تا این مشکلات تفرقه افکنانه رفع شود و از برگزاری این همایش باشکوه تشکر می‌کنم و امیدوارم وحدت کامل برای مسلمین به وجود بیاید.


وی در ادامه با اشاره به بخشی از پیام آیت‌الله نوری همدانی به سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی ادامه داد: ایشان در بخشی از پیام خود آورده است که از دست‌اندرکاران مجمع برای برگزاری این همیاش تقدیر و تشکر می‌کنم. خداوند برای جلوگیری از تفرقه، جوامع اسلامی را به وحدت دعوت می‌کند. خداوند  در قرآن کریم واجب بودن وحدت را ذکر  کرده و بر حرام بودن تفرقه تاکید می‌کند. راه رسیدن به همدلی و پاک شدن انسان‌ها از آلودگی، وحدت است.امسال کنفرانس وحدت با محوریت قدس برگزار می‌شود و این مهمترین مساله جهان اسلام است. امیدواریم که این اتحاد و همزیستی مسالمت آمیز به نفع مسلمانان تمام شود و در راستای شکل گیری امت واحده اسلامی حرکت کنیم.


دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب در ادامه با تاکید بر این موضوع که این اجتماع بزرگی که از نخبگان سراسر جهان اسلامی تشکیل شده است پیام‌هایی را دربردارد گفت: اولین پیام این کنفرانس پیام استقامت و وحدت است و این گردهمایی نشان می‌دهد که تفرقه در جهان اسلام شکست خورده است و در این کنفرانس اعلام می‌کنیم که جهان اسلام با تمام تنوع‌ها و یکپارچگی‌های قومی و قبیله‌ای در مسیر رسول‌الله (ص) و اسلام در حرکت است.


آیت‌الله اراکی ادامه داد: پیام بعدی این است که آمریکا و متحدان منطقه بدانند که در برابر جبهه مقاومت شکست خورده‌اند و تشکیل این اجتماع بزرگ که از سران مقاومت در آن حضور دارند پیام پیرزوی است و پیام بعدی این کنفرانس این است که انقلاب اسلامی در مقابل آمریکا به پیروزی رسیده است و برگزاری این اجلاس که صدها شخصیت تراز اول در آن حضور دارند نشان دهنده‌ی این است که جمهوری اسلامی محور منطقه است و در برابر تهدیدات همواره پیروز است.


دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: پیام بعدی این کنفرانس اعلام شکست سلطه آمریکا بر جهان و آغاز اوفول تمدن ضد بشری آمریکا و پایان سلطه گری آن است. همچنین پیام آخر این کنفرانس اعلام پشتیبانی و حمایت از ملت‌های مقاومت و مردمی است که در برابر آمریکا و صهیونیست‌ها ایستاده‌اند و ما همواره از مردم یمن و تمامی مظلومین جهان حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.


| شناسه مطلب: 91477




وحدت اسلامی



نظرات کاربران