ضریح شهدای ۷۲ تن در قم رونمایی می‌شود ضریح شهدای ۷۲ تن در قم رونمایی می‌شود ضریح شهدای ۷۲ تن در قم رونمایی می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ضریح شهدای ۷۲ تن در قم رونمایی می‌شود ضریح شهدای ۷۲ تن در قم رونمایی می‌شود ضریح شهدای ۷۲ تن در قم رونمایی می‌شود ضریح شهدای ۷۲ تن در قم رونمایی می‌شود ضریح شهدای ۷۲ تن در قم رونمایی می‌شود

ضریح شهدای ۷۲ تن در قم رونمایی می‌شود

مسئول ساخت ضریح شهدای۷۲ تن، از رونمایی این ضریح که با طرح استاد فرشچیان ساخته شده با حضور تولیت‌های عتبات عالیات در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، محمود پارچه باف در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اتمام پروژه ساخت ضریح شهدای ۷۲ تن در شهر مقدس قم، اظهار داشت: بعد از ساخت ضریح امام حسین(ع)، ساخت ضریح شهدای ۷۲ تن آغاز شد و استاد فرشچیان طرح آن را ارائه کردند.


وی افزود: یک سال بعد از نصب ضریح سیدالشهدا(ع)؛ کار ساخت ضریح شهدای کربلا آغاز شد، اما با توجه به توسعه و نازک کاری ستون‌های داخل گنبد مضجع شریف امام حسین(ع)، اندازه‌ها دستخوش تعییراتی شد که موجب ایجاد تغییرات در ابعاد پنجره و ضریح اصحاب امام حسین(ع) شد و به همین دلیل ضریح با تاخیر آماده شد.


مسئول ساخت ضریح شهدا ۷۲ تن ادامه داد: از آنجا که می‌خواستیم کاری نفیس و ماندگاری صورت گیرد با هماهنگی عتبه حسینی(ع) و مسئولانی که در خصوص ساخت و ساز و تعمیرات حرم مطهر امام حسین(ع) نقش دارند این کار با ظرافت و دقت کامل به همت هنرمندان ایرانی و طرح استاد فرشچیان انجام شد و امروز به اتمام رسیده است.


وی بیان داشت: مراسم رونمایی از ضریح اصحاب سیدالشهدا(ع) با حضور نمایندگان بیوت مراجع تقلید، ائمه جمعه قم و همچنین تولیت عتبات مقدس در عراق و ایران در روز یکشنبه ۴ آذر ماه در محل ساخت ضریح اصحاب سیدالشهدا(ع) برگزار می‌شود.


پارچه باف با اشاره به هزینه‌های ساخت این ضریح و پنجره شهدا بیان داشت: هزینه این کار تماما توسط مردم و عاشقان ولایت صورت گرفته است و اگر هر کدام از این پیکرهای شهدای ۷۲ تن در هر نقطه دیگر بود می‌توانستند به تنهایی امامزاده واجب التعظیمی باشند و این بهترین مزد آنان است که در جوار سیدالشهدا(ع) آرمیده‌اند.


| شناسه مطلب: 91492




عتبات



نظرات کاربران