ارسال ۴۵۰ ستون سنگی برای تکمیل صحن حضرت زهرا (س) ارسال ۴۵۰ ستون سنگی برای تکمیل صحن حضرت زهرا (س) ارسال ۴۵۰ ستون سنگی برای تکمیل صحن حضرت زهرا (س) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ارسال ۴۵۰ ستون سنگی برای تکمیل صحن حضرت زهرا (س) ارسال ۴۵۰ ستون سنگی برای تکمیل صحن حضرت زهرا (س) ارسال ۴۵۰ ستون سنگی برای تکمیل صحن حضرت زهرا (س) ارسال ۴۵۰ ستون سنگی برای تکمیل صحن حضرت زهرا (س) ارسال ۴۵۰ ستون سنگی برای تکمیل صحن حضرت زهرا (س)

ارسال ۴۵۰ ستون سنگی برای تکمیل صحن حضرت زهرا (س)

با توجه به لزوم نماسازی و تکمیل صحن حضرت زهرا (س) حرم علوی، تاکنون بیش از ۴۵۰ ستون سنگی به نجف اشرف ارسال شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، یکی از اقدامات ستاد بازسازی عتبات برای طرح توسعه حرم امیرالمؤمنین (ع) جمع‌آوری نذورات مردمی و هزینه‌کرد آن‌ها برای تکمیل این صحن است که با توجه به لزوم تحقق شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی، بسیاری از مصالح به کار رفته در صحن حضرت زهرا (س) حرم علوی از کشورمان تأمین شده است تا از این طریق اشتغال‌زایی افزایش یافته و تولید ملی مورد حمایت قرار گیرد.


بر همین اساس با توجه به روند رو به تکمیل احداث صحن حضرت زهرا (س) و لزوم نماسازی این صحن، ستاد بازسازی عتبات شهرستان محلات ستون‌های سنگی را برای صحن حضرت زهرا (س) پیش‌بینی کرده که در چند مرحله این ستون‌های سنگی در اختیار هنرمندان و کارگران ایرانی مستقر در نجف قرار گرفت. به طوری که حدود ۴۰۰ ستون سنگی برای ساخت این صحن به نجف ارسال شده است.


 همچنین به تازگی با توجه به آماده شدن سایر ستون‌های سنگی، ۴۰ ستون دیگر نیز به نجف اشرف ارسال شده که این ستون‌ها از سنگ مرمر سفید با بهترین کیفیت است.


به گزارش فارس، صحن حضرت زهرا (س) در دو بخش زیارتی و غیرزیارتی در حال ساخت است که با تکمیل این صحن، حرم امیرالمؤمنین (ع) ۲۰ برابر توسعه می‌یابد. به گفته مسؤولان طرح صحن حضرت زهرا (س) نیز قرار است این صحن تا سال ۱۴۰۰ تکمیل و به بهره‌برداری برسد.


 




نظرات کاربران