افزایش بودجه زیارت مشهد به ۱۵۰ میلیارد تومان در کمیسیون فرهنگی مجلس افزایش بودجه زیارت مشهد به ۱۵۰ میلیارد تومان در کمیسیون فرهنگی مجلس افزایش بودجه زیارت مشهد به ۱۵۰ میلیارد تومان در کمیسیون فرهنگی مجلس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
افزایش بودجه زیارت مشهد به ۱۵۰ میلیارد تومان در کمیسیون فرهنگی مجلس افزایش بودجه زیارت مشهد به ۱۵۰ میلیارد تومان در کمیسیون فرهنگی مجلس افزایش بودجه زیارت مشهد به ۱۵۰ میلیارد تومان در کمیسیون فرهنگی مجلس افزایش بودجه زیارت مشهد به ۱۵۰ میلیارد تومان در کمیسیون فرهنگی مجلس افزایش بودجه زیارت مشهد به ۱۵۰ میلیارد تومان در کمیسیون فرهنگی مجلس

افزایش بودجه زیارت مشهد به ۱۵۰ میلیارد تومان در کمیسیون فرهنگی مجلس

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درگفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی حج از تصویب افزایش بودجه زیارت مشهد به هزار و ۵۰۰میلیارد ریال در این کمیسیون خبر داد.

نايب رئيس کميسيون فرهنگي مجلس از تصويب افزايش بودجه زيارت مشهد به هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال در اين کميسيون خبر داد.

جواد آرين منش در گفت وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری در مشهد افزود: دولت در لايحه بودجه سال۹۰ ،۸۵۰ ميليارد ريال به عنوان بودجه زيارت و همچنين ۳۰ميليارد ريال نيز به منظور ترويج فرهنگ رضوي در نظرگرفته است.

وي ادامه داد: در جريان بررسي بخش فرهنگي لايحه بودجه۹۰ در کميسيون فرهنگي مجلس، اين کميسيون افزايش اعتبار بودجه زيارت مشهد از880 ميليارد ريال به هزار و ۵۰۰ميليارد ريال را به تصويب رساند.

نماينده مردم مشهد در مجلس اظهار داشت: در مصوبه کميسيون فرهنگي مجلس آمده است:«با عنايت به ماده ۱۲ قانون برنامه پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران مبني بر استفاده بهينه از ظرفيت معنوي اماکن متبرکه به ويژه در شهرهاي مقدس مشهد، قم و شيراز و رفع مشکلات زائران و با توجه به رديف 550000 که ۳۰ميليارد ريال اعتبار به منظور ترويج فرهنگ رضوي و زيارت بارگاه حضرت علي بن موسي الرضا(ع) و اعتباري معادل ۸۵۰ ميليارد ريال درجدول شماره ۱۴ لايحه بودجه سال۹۰ به همين منظور در نظر گرفته شده است درخواست ايجاد رديف مستقلي بدين منظور و تفکيک اعتبارات مزبور و افزايش اين اعتبارات به ميزان هزار و ۵۰۰ميليارد ريال مي شود که به صورت ۸۰ درصد عمراني و ۲۰درصد جاري اختصاص يابد.»

وي افزود: مصوبه کميسيون فرهنگي به کميسيون تلفيق بودجه ۹۰ ارجاع شده است و کميسيون فرهنگي خواستار تحقق اين امر است.

آرين منش ادامه داد: در صورتي که اين موضوع در کميسيون تلفيق و صحن علني مجلس نيز به تصويب برسد، اعتبارات مربوط به زيارت نزديک به ۲برابر افزايش مي يابد و رديف مستقلي بدين منظور در بودجه ايجاد خواهد شد.

رئيس مجمع نمايندگان خراسان رضوي اظهار داشت: اگر هم مورد تصويب مجلس قرار نگيرد، در مجموع ۸۸۰ ميليارد ريال در ارتباط با زيارت انشاءا... در بودجه سال آينده خواهيم داشت.

وي با اشاره به آغاز به کار کميسيون تلفيق افزود: هنوز نوبت به بررسي اين پيشنهاد کميسيون فرهنگي در کميسيون تلفيق نرسيده است.


| شناسه مطلب: 9152







نظرات کاربران