معاون امور استان‌های صداوسیما :

مخاطبان اصلی رادیو زیارت باید جوانان باشند

دکتر دارابی بابیان این‌که هدف از تأسیس رادیو زیارت گسترش معرف دینی و ترویج گفتمان اسلام ناب محمدی است، گفت: مخاطبان اصلی رادیو زیارت باید جوانان باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج از مشهد مقدس، دکتر علی دارابی معاون امور استان‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی در مراسم جشن نخستین سالگرد افتتاح رادیو زیارت و پخش آن در استان‌های قم و فارس گفت: خرسندم که این رادیو در کنار مردان وزنان جوان و تیم باتجربه، بیشترین کار را با کمترین نیرو و امکانات انجام می‌دهد.


وی افزود: مسئله اصلی ما مخاطب است، باید برای جذب آن، افزایش و حفظ مخاطب همواره مطالعه و پژوهش داشته باشیم. مخاطب سرمایه اصلی رسانه است، بخصوص رادیو زیارت که باید مخاطبان اصلی آن جوانان باشند.


دارابی یادآور شد: برای تشکیل اتاق فکر و شورای اندیشه‌ورز همواره تأکید کرده‌ام، جمعی از مدیران باتجربه و افراد کار بلد باید به‌صورت مستمر رادیو زیارت را رصد کنند تا ارتقا کمی و کیفی یابد. رادیو زیارت اگرچه در طول سال باید بدرخشد، اما در مناسبت‌های مهم مثل اربعین، ماه رمضان و ماه محرم باید نیازهای مخاطبان را پاسخگو باشد.


وی خاطرنشان کرد: محتوای برنامه‌ها باید مستدل، عقلانی و به‌دوراز حاشیه گرایی باشد. مراقبت دائمی باید در رادیو زیارت انجام شود. همه مردم با گرایش‌ها، ادیان و نژادهای مختلف همه دوست داران و علاقه‌مندان اهل‌بیت (ع) هستند، آنان را سرمایه‌های رادیو زیارت بدانیم.


معاون امور استان‌های صداوسیما با اشاره به افزایش مخاطب گفت: مخاطب برای ما مهم است. ما در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، انقلابی که استقلال و آزادی برای ما به ارمغان آورد، ما مدیون امام (ره) و خون شهیدان هستیم. اول انقلاب یک شبکه رادیویی و دو شبکه تلویزیونی به‌صورت محدود داشتیم ولی الآن 150 شبکه‌داریم که به 35 زبان دنیا برنامه پخش می‌کند.


وی افزود: تا امروز 300 شبکه علیه ملت ایران برنامه پخش می‌کنند، رقابتی سخت و سنگین است ضمن آن‌که با پدیده فضای مجازی هم روبرو هستیم. مبادله برنامه با کشورهای دوست باید در دستور کار رادیو زیارت قرار گیرد و جوانان اداره‌کنندگان اصلی این رادیو باشند.


دارابی یادآور شد: ایده‌های خلاقانه و مبتکرانه می‌تواند رادیو زیارت را از تکرار نجات دهد، همه باید این رادیو را از خود بدانیم. آستان قدس رضوی، اداره ارشاد، شورای شهر و شهرداری مشهد همه باید به این رادیو کمک کنند.


وی خاطرنشان کرد: رادیو زیارت یک رادیو با افق بین‌المللی است، این رادیو در جوار حرم مطهر رضوی ایجادشده و تلاش داریم تا فرهنگ رضوی را به دنیا نشان دهیم. سرمایه اصلی ما کارشناسان، گویندگان و مجریان ارزشمند هستند که هرکدام در گوشه‌ای بی‌سروصدا فعالیت می‌کنند.


در ادامه این مراسم سید مرتضی امیری مدیر شبکه رادیو زیارت نیز طی سخنانی گفت: وجود یک گروه همدل و برنامه‌ساز جوان به همراه دو تیم تهیه‌کننده حرفه‌ای حاصل این هدایت است. وجود اتاق فکر باعث تولید 10 ساعت برنامه در روز همراه با طراحی هوشمندانه و خلاقیت در نام‌گذاری برنامه‌هاست.


وی افزود: توجه به مخاطبان داخلی و برون‌مرزی و گروه‌های سنی و ترویج منابع اصلی شیعی و استفاده از نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و ایجاد پیوند موضوع زیارت و سبک زندگی ایرانی اسلامی از موضوعاتی است که رادیو زیارت آن را دنبال می‌کند.


مدیر شبکه رادیو زیارت یادآور شد: تاکنون 9 هزار و 600 برنامه برای مخاطبان تولید کرده‌ایم، 18 هزار تماس تلفنی داشته‌ایم و این در حالی است که در هیچ‌کدام از شبکه‌های تلویزیونی تبلیغات نکرده‌ایم. یکی از برنامه‌های ما اخبار زیارت است، سایر شبکه‌ها دستشان برای انتخاب اخبار باز است اما در این شبکه فقط اخبار تخصصی زیارت استفاده می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: تاکنون 21 هزار و 900 دقیقه خبر پخش کرده‌ایم که در طول شبانه‌روز شش برنامه 10 دقیقه‌ای است.


در ادامه این مراسم در یک ارتباط تصویری زنده با مراکز صداوسیمای استان قم و فارس پخش سراسری رادیو زیارت در این دو استان آغاز شد. همچنین از اپیلکشن موبایلی رادیو زیارت رونمایی شد. تقدیر از برگزیدگان جشنواره رادیو زیارت و اهدا لوح تقدیر توسط دکتر دارابی از دیگر برنامه‌های این جشن بود.


| شناسه مطلب: 91526




مشهد مقدس



نظرات کاربران