امام جمعه نجف اشرف در بیانی به زبان فارسی خطاب به زائران ایرانی:

تحریم های آمریکا سبب جدایی عراق و جمهوری اسلامی ایران نخواهد شد

حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته نجف اشرف که در حسینیه فاطمه کبری(س) برگزار شد، اقدام آمریکا در تحریم برخی نیروهای حشدالشعبی به بهانه ارتباط با ایران را محکوم کرد و گفت: ایران در حفظ امنیت و بیرون راندن داعش به عراق کمک کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از نجف اشرف، در این برنامه که مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف و جمعی از نیروهای بعثه نیز حضور داشتند، امام جمعه نجف اشرف اقدام آمریکا در تحریم نیروهای عراقی را دخالت آشکار در مسائل داخلی عراق  و نشان حماقت و دروغ گویی آنان دانست.


 وی تصریح کرد: بسیج مردمی، احزاب و جامعه ما رابطه مستحکمی با ایران و کشور هایی که دست یاری برای حمایت از عراق در روز های جنگ داشتند، خواهد داشت.


حجت الاسلام و المسلمین قپانچی با تاکید بر اینکه آمریکا در مقابل تروریست هایی که از عربستان سعودی وارد عراق شدند سکوت می کند، گفت: آمریکا با این اقدام، خود را نمونه وحشی گری و بی تمدنی معرفی کرده است.


خطیب جمعه نجف همچنین در خصوص سفر بن سلمان ولیعهد سعودی به تونس و تعدادی از کشور های منطقه گفت: این سفر به شکست منتهی شد و مردم تونس با برپایی تظاهرات مخالفت خود را اعلام کردند




نظرات کاربران