توسعه همکاری ها میان بعثه های حج ایران و ترکیه 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با رئیس بعثه حج ترکیه از توسعه فعالیت ها و همکاری های بعثه دو کشور در حوزه های مختلف حج خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت و الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر امروز در پایان مذاکرات خود با آقای دکتر علی ارباش رئیس سازمان دیانت و بعثه حج ترکیه ، در گفتگو با خبرنگاران ارتباط با بعثه ترکیه در امور حج را درچند سال گذشته بسیار خوب ارزیابی کرد وگفت: روابط ما با کشور دوست و برادر ترکیه ، روابطی بسیار مهم و استراتژیک و روز بروز درحال گسترش است و امیدواریم شاهد گسترده تر شدن این روابط در آینده باشیم.
وی ابرازامیدواری کرد که در دوره ریاست دکترعلی ارباش دایره فعالیت ها و همکاری های دو طرف در حوزه حج هرچه بیشتر توسعه یابد وبه بهتر برگزار شدن حج کمک کند.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به اینکه بعثه های حج ایران و ترکیه تجربه های ارزشمندی در زمینه های مربوط به حج و عمره دارند، افزود: تبادل تجربیات        می تواند به رشد دوطرف در زمینه های معرفتی، فرهنگی واجرایی حج و نیزهمکاری های مشترک برای بهتر برگزار شدن حج درعربستان کمک کند.
وی همچنین با اشاره به محورهای مذاکرات خود با رئیس بعثه حج ترکیه در زمینه مسائل آموزشی، خدماتی ، بهداشتی ، اقتصادی و اجرایی حج گفت: زمینه های بسیار خوب و مشترک فراوانی برای همکاری میان ما وجود دارد ومن به آینده بسیار امیدوار هستم و انشاءالله با همکاری ایشان و همکاران شان بتوانیم در آینده موفقیت های بیشتری کسب کنیم. 
رئیس سازمان دیانت ترکیه نیز در ادامه این نشست خبری با قدردانی از مهمان نوازی همتای ایرانی خود، مذاکرات صورت گرفته را برای توسعه همکاری ها  در بخش های مختلف حج مثبت ارزیابی کرد و گفت: ترکیه و ایران دربین کشورهای اسلامی از جمله کشورهایی هستند که همه ساله بیشترین تعداد حاجی را به عربستان اعزام می کنند و      می توانند  تجارب خود را برای بهتر برگزار شدن حج به یکدیگر انتقال دهند.
وی به مذاکرات خود در خصوص مسایل بهداشتی، خدماتی،اقتصادی و آموزشی و... با حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر اشاره کرد و افزود: ما مشترکات  خوبی  داریم و امیدوارم در آینده با فعالیت بیشتربتوانیم حجاج خود را با کیفیت بهتری به مناسک حج اعزام کنیم.
رئیس بعثه حج ترکیه خاطرنشان کرد: حج کنگره تمامی مسلمانان جهان است و باید این کنگره عظیم به محلی برای صلح و دوستی تبدیل شود و مسلمانان بتوانند تجارب خود را به یکدیگر انتقال دهند و از این طریق به خود و دیگران کمک کنند. 
گفتنی است آقای دکترعلی ارباش رئیس سازمان دیانت و بعثه حج ترکیه که درصدر هیئتی از مسئولان این سازمان به تهران سفر کرده است امروز با حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کرد.             



 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران