تولید فیلم‌های کوتاه کودکان و نوجوانان در آستان مطهر عباسی

​​​​​​​واحد کودکان و نوجوانان، وابسته به بخش امور فکری و فرهنگی آستان مطهر عباسی وارد عرصه تجربه هنری جدید تولید فیلمهای سینمایی کوتاه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، واحد کودکان و نوجوانان، وابسته به بخش امور فکری و فرهنگی آستان مطهر عباسی وارد عرصه تجربه هنری جدید تولید فیلمهای سینمایی کوتاه شده است.


این امر با تکیه بر تجربه های این بخش در این زمینه و بدون کمک گرفتن از بخش دیگری انجام می شود. اولین آثار این واحد تولید فیلم کوتاهی با نام «همچون تو قهرمان است» بود که برای چندین مسابقه عربی و جهانی کاندید شده است که از جمله آنها جشنواره بین المللی فیلم های کوتاه مزدة در لیبی و همچنین پانزدهمین جشنواره سینمای ملتها در مراکش است.


«سرمد سالم» مسئول این واحد درباره این دستاورد هنری گفت: ساخت فیلم کوتاه طی دوره اخیر شاهد رشد و شکوفایی بوده است که این امر به دلیل توجه بسیار مردم برای دیدن آن فیلمها در فضای مجازی و همچنین تقاضای روز افزون از سوی بازار فیلمهای داخلی و کاربران اینترنتی در عراق است که این مسئله واحد ما را واداشت تا فیلم کوتاهی را تولید کنیم که ایده و ساخت آن کاملا از سوی این واحد صورت گرفت.


وی ادامه داد: رخدادهای این فیلم در مورد کودکی است که به عکس پدر شهیدش نگاه کرده و آرزو می‌کند که او به خانه بازگردد. در یکی از خوابهایش انعکاس صدای پدرش را می‌شنود که درب را می زند؛ او از خواب بلند می‌شود و شتابان می رود تا درب را باز کند، اما هیچکس را نمی بیند، پس ناراحت باز می گردد.


سرمد سالم افزود: سپس به مدرسه می رود و مدیر مدرسه از فرزندان شهدایی که تمام وجود خود را برای آزادسازی خاک عراق از چنگال داعش بذل نموده اند به مناسبت روز معلم تجلیل به عمل می آورد و این امر اشاره به این است که این شهداء هستند که مفهوم بخشش را به مردم می آموزند.


وی اظهار داشت: در این مراسم، به این کودکان هدایایی اهداء می شود، زیرا که پدرانشان قهرمان‌ بودند. کودک به خانه اش باز می گردد و هدایا را در نزدیکی عکس پدرش می گذارد و با او صحبت می کند و قول می‌ دهد که همانند او قهرمان شود.


سالم تصریح کرد: پیامی که ما می‌خواهیم به جهانیان برسانیم وضعیتی است که فرزند یتیم در خانه اش به دور از دیدگان جهانیان در آن به سر می‌برد؛ او منتظر بازگشت پدرش به خانه است تا پدرش لبخندی را که از او گرفته شده است، به او بازگرداند، اما با وجود همه اینها، او به پدرش افتخار می‌کند و او را الگویی برای خود قرار می دهد و از سوی دیگر از طریق این فیلم، جانفشانی هایی که توسط قهرمانان عراقی برای آزادسازی سرزمینشان از چنگال داعش صورت گرفته است؛ نشان داده می شود.


 




نظرات کاربران