ضرورت آشنایی خادمان آستان‌های مقدس با زبان‌های مختلف ضرورت آشنایی خادمان آستان‌های مقدس با زبان‌های مختلف ضرورت آشنایی خادمان آستان‌های مقدس با زبان‌های مختلف بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ضرورت آشنایی خادمان آستان‌های مقدس با زبان‌های مختلف ضرورت آشنایی خادمان آستان‌های مقدس با زبان‌های مختلف ضرورت آشنایی خادمان آستان‌های مقدس با زبان‌های مختلف ضرورت آشنایی خادمان آستان‌های مقدس با زبان‌های مختلف ضرورت آشنایی خادمان آستان‌های مقدس با زبان‌های مختلف

ضرورت آشنایی خادمان آستان‌های مقدس با زبان‌های مختلف

نشست کارگروه پژوهش اعتاب مقدس با بررسی راهکارهای آشنایی خادمان آستان‌های مقدس با زبان‌های مختلف به ویژه عربی در شهر مقدس قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، نشست کارگروه پژوهش اعتاب مقدس ظهر امروز به میزبانی مسجد مقدس جمکران و مدیریت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) در سالن جلسات ساختمان اداری شماره دو مسجد مقدس جمکران برگزار شد.


در این نشست مروجی از بعثه مقام معظم رهبری طی سخنانی خاطرنشان کرد: کمیته فرهنگی اربعین زیر نظر بعثه رهبری برای مکالمه به لهجه عراقی و آشنایی با فرهنگ عراقی‌ها کتاب‌هایی را تهیه کرده که این کتاب‌ها می‌تواند برای ارتباط‌گیری میان ایرانی‌ها و عراقی‌ها تاثیرگذار باشد.


وی از اجرای راهکارهای مختلف برای آشنایی فعالان فرهنگی حج و زیارت با زبان و فرهنگ عربی به همت بعثه رهبری یاد کرد و گفت: باید برای آموزش زائران نیز برنامه‌ریزی مشخصی را دنبال کنیم، اکنون در سایت بعثه زبان‌های عربی، ترکی استانبولی، آذری، انگلیسی و فارسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


حجت‌الاسلام والمسلمین صمدی مدیر پژوهش مسجد جمکران با اشاره به اینکه گاهی کارهای موازی در اعتاب صورت می‌گیرد، مطرح کرد: کارگروه‌ها می‌توانند کارهای موازی را حذف و یک طرح واحد را با تجمیع اعتبارات دنبال کنند.


وی با بیان اینکه نرم‌افزارهای تلفن همراه برای ترجمه زبان‌های مختلفی وجود دارد، تصریح کرد: این نرم‌افزارها آموزش زبان‌ها نیز دنبال می‌شود به همین علت می‌توان از این امکانات برای آموزش خادمان و ارتباط‌گیری آن‌ها با زائران بین‌المللی استفاده کنیم.


آقای موسوی، نماینده آستان قدس رضوی نیز طی سخنانی با تاکید بر اینکه تاکنون پژوهش‌های مختلف در مورد شیوه ارتباط با زائران بین‌المللی صورت گرفته است، عنوان کرد: آستان‌های مقدس باید تلاش کنند تا به سمت بهره‌برداری مطلوب‌تر از ظرفیت زائران بین‌المللی حرکت کنند.


گفتنی است، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر حسینی‌نژاد مشاور تولیت کریمه اهل‌بیت(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی معاون فرهنگی و حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اشرف عبدی رئیس پژوهشکده علامه طباطبایی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها نیز در این نشست حضور داشتند.


| شناسه مطلب: 91559




زیارت



مطالب مرتبط

نظرات کاربران