پیامبر برای همه موجودات عالم رحمت است پیامبر برای همه موجودات عالم رحمت است پیامبر برای همه موجودات عالم رحمت است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پیامبر برای همه موجودات عالم رحمت است پیامبر برای همه موجودات عالم رحمت است پیامبر برای همه موجودات عالم رحمت است پیامبر برای همه موجودات عالم رحمت است پیامبر برای همه موجودات عالم رحمت است

پیامبر برای همه موجودات عالم رحمت است

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با تاکید براینکه رحمت پیامبرهمه جهانیان را دربرمی گیرد، تصریح کرد: همانطورکه ربوبیت خداوند همه موجودات را در هر شکل، نوع و جنسی  فرا می گیرد پیامبرنیز برای همه موجودات عالم رحمت است. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد مظلومی  امروزدرجلسه تواصی به حق درجمع کارکنان سازمان حج و زیارت وبعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه یکی از اوصاف باریتعالی ، رحمت الهی است، اظهارداشت: رحمت عام الهی دو بخش تقسیم است ، یک بخش رحمت عام الهی است که شامل همه موجودات عالم می شود و بخشی هم اختصاص به مومنین دارد و وعده های خاصی را برای آنها قرار داده است. 
حجت الاسلام والمسلمین مظلومی مبعوث شدن پیامبران را از مظاهر رحمت عام الهی دانست و با اشاره به اینکه برخی پیامبران برای گروه و قوم خاصی مانند قوم عاد و یا ثمود مبعوث شدند، تصریح کرد: پیامبر اکرم خاتم النبیین است و پیام ایشان از نظر جغرافیا فراگیر بوده و الی الابد ادامه خواهد داشت و شامل همه انسان ها می شود. 
وی افزود: همه انبیاء الهی به گونه ای مقدمه سازعرضه پیام اسلام توسط وجود مقدس پیامبراکرم بودند و ایشان دین و مکتبی را ارائه کردند که فراگیر برای همه انسان هاست و محدودیت زمانی و مکانی ندارد.  
حجت الاسلام والمسلمین مظلومی با اشاره به اینکه پیام پیامبر رحمت برای همه     انسان هاست، ادامه داد: ایمان به پیامبر، فراتر ازبشراست و همه موجودات مختار به این دین مکلف اند.
معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه رحمت پیامبرنه فقط شامل انسان ها بلکه شامل همه موجودات دیگراین جهان می شود، اظهار داشت: پیامبر نقش نگهدارنگی تمامی عالم را دارد و در بعضی تعابیر وارد شده است اگر وجود مقدس پیامبراکرم و بعضی از اهل بیت نبودند؛ عالم آفریده نمی شد: " لولاک لما خلقت الافلاک ". 
وی گفت: پیامبرهم هدف ازخلقت عالم ، هم علت نگهداره عالم و هم راهنما و هدایتگر همه موجودات عالم است و با این نگاه متوجه می شویم آیه " وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ " شامل همه جهانیان می شود.
وی تصریح کرد: همانطورکه ربوبیت خداوند همه موجودات را درهرشکل ، نوع و جنسی  فرا می گیرد پیامبرهم برای همه موجودات عالم رحمت است. 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران