آشنایی با اثر تاریخی  قنطرة البیضاء در کربلای معلا آشنایی با اثر تاریخی  قنطرة البیضاء در کربلای معلا آشنایی با اثر تاریخی  قنطرة البیضاء در کربلای معلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آشنایی با اثر تاریخی  قنطرة البیضاء در کربلای معلا آشنایی با اثر تاریخی  قنطرة البیضاء در کربلای معلا آشنایی با اثر تاریخی  قنطرة البیضاء در کربلای معلا آشنایی با اثر تاریخی  قنطرة البیضاء در کربلای معلا آشنایی با اثر تاریخی  قنطرة البیضاء در کربلای معلا

آشنایی با اثر تاریخی قنطرة البیضاء در کربلای معلا

یکی از آثارتاریخی شهر مقدس کربلا است که از زمان حکومت عثمانی در عراق که قدمت آن به بیش از 450 سال می رسد.

به گزارش خبرنگار اعزامی به کربلای معلا، یکی از آثارتاریخی شهر مقدس کربلا «قنطرة البیضاء» است که از زمان حکومت عثمانی در عراق که قدمت آن به بیش از 450 سال می رسد.
سلطان سلیمان قانونی پادشاه عثمانی پس از سفر خود به شهر کربلا در سال 1550 پس از زیارت کربلا هنگام ایجاد نهرحسینیه برای اتصال دوطرف رودخانه پل های زیادی ساخت که یکی از قدیمی ترین پل های ساخته شده توسط عثمانیان در عراق است.
یکی از این پل ها در مکان ومقام نماز امام علی علیه السلام در سال 37 هجری قمری در مسیر حرکت به صفین بنا شده است که به نام قنطره البیضاء نامگذاری شده است.
یکی از علل نامگذاری به نام پل سفید اینطور بیان شده که پس از عبور از نخلستان ها اولین نقطه ای که آثار مرتبط با حرم دیده می شد به این نام نامگذاری شده است.
----------------------------------------------------------------------------------
ثقافة الاستثمارالسیاحی فی محافظ کربلا ، عدنان مطر ناصر ص 132
صدی الروضتین ، 87 ص 15




مطالب مرتبط

نظرات کاربران