روح زیارت، راز و نیاز با امام حسین(ع) است روح زیارت، راز و نیاز با امام حسین(ع) است روح زیارت، راز و نیاز با امام حسین(ع) است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
روح زیارت، راز و نیاز با امام حسین(ع) است روح زیارت، راز و نیاز با امام حسین(ع) است روح زیارت، راز و نیاز با امام حسین(ع) است روح زیارت، راز و نیاز با امام حسین(ع) است روح زیارت، راز و نیاز با امام حسین(ع) است

روح زیارت، راز و نیاز با امام حسین(ع) است

مسئول دفترنمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق، اشک را زبان دل و روح زیارت را راز و نیاز با امام حسین (ع) دانست .

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی مسئول دفترنمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در گردهمایی روحانیون و مداحان اعزامی به عتبات عالیات ، اشک را زبان دل و روح زیارت را راز و نیاز با امام حسین (ع) دانست و با اشاره به فضیلت عزاداری و اشک ریختن برای حضرت سیدالشهداء ، اظهار داشت: آنگاه که دل برای مصیبت اهل بیت می شکند آنقدر ارزش پیدا می کند که خود سیدالشهدا میهمان آن دل می شود.
وی گفت: کسی مهربانتر و محرمتر از امام حسین (ع) نیست، او حی و حاَضر و شاهد وناظر است. ما را می بیند وصدای ما را می شنود و جواب سلام ما را می دهد. نزد خداوند عزیز است و در حقیقت او دردانه خداست، لذا نیازهای خود را به وسیله آن حضرت از خداوند بخواهیم.
مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با بیان جایگاه توسل و شفاعت افزود:  امام حسین (ع) بهترین وسیله و واسطه نزد خداوند است.
وی با اشاره به لزوم پاکسازی درون انسان خاطرنشان ساخت: در این سفر معنوی باید دل را از همه صفات زشت پاک کرد زیرا دل محل پذیرایی است و محل پذیرایی باید پاک ونورانی باشد به همین جهت گفته اند زائر قبل از رفتن به حرم غسل نماید و با حالت پاک به حرم برود و خود را آماده دیدار کند.


وی افزود: زیارت در حقیقت دیدار است و این دیدار در مهمان خانه دل صورت می‌گیرد، وقتی دل پاک و طاهر باشد امام حسین این دردانه خلقت در آن حضور می یابد و اثر آن در رفتار و گفتار انسان آشکار می شود و انسان رنگ حسینی به خود می گیرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران