فعالیت تبلیغی 400 فارغ التحصیل جامعه الزهرا(س) در نجف اشرف فعالیت تبلیغی 400 فارغ التحصیل جامعه الزهرا(س) در نجف اشرف فعالیت تبلیغی 400 فارغ التحصیل جامعه الزهرا(س) در نجف اشرف بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فعالیت تبلیغی 400 فارغ التحصیل جامعه الزهرا(س) در نجف اشرف فعالیت تبلیغی 400 فارغ التحصیل جامعه الزهرا(س) در نجف اشرف فعالیت تبلیغی 400 فارغ التحصیل جامعه الزهرا(س) در نجف اشرف فعالیت تبلیغی 400 فارغ التحصیل جامعه الزهرا(س) در نجف اشرف فعالیت تبلیغی 400 فارغ التحصیل جامعه الزهرا(س) در نجف اشرف

فعالیت تبلیغی 400 فارغ التحصیل جامعه الزهرا(س) در نجف اشرف

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با اشاره به آغاز نام نویسی جامعه الزهرا(س) برای سال تحصیلی 99-98 از فعالیت تبلیغی 400 فارغ التحصیل جامعه الزهرا(س) در نجف اشرف خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی بجستانی رئیس جامعه الزهرا(س) روز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه از آغاز نام نویسی این مرکز حوزوی ویژه خواهران سراسر کشور خبر داد و اظهار داشت: شعار اصلی ما در جامعه الزهرا(س) آموزش پژوهش محور است.


وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به ظرفیت 2هزار نفری پذیرش جامعه الزهرا(س) برای سال تحصیلی 98-99 خاطرنشان کرد: این پذیرش در سه سطح اصلی دو، سه و چهار خواهد بود که به تربیت معادل کارشناسی، ارشد و دکتری است و امسال برای اولین بار سطح عالی فقه ویژه تربیت طلاب خواهر صاحب نظر راه اندازی شده است.


حجت الاسلام والمسلمین مدنی افزود: رشته های عمومی سطح دو برای ورودی های سال جدید فقه و اصول، کلام، تعلیم و تربیت، تاریخ اسلام، فلسفه، ادبیات عرب و مطالعات اسلامی زنان خواهد بود و امسال دو رشته جدید یعنی تربیت دینی کودکان و مشاوره نیز در سطح دو راه  اندازی شده است.


وی جامعه الزهرا(س) را اولین مرکزی دانست که در سطح دو دارای گرایش های تخصصی است، گفت: ما برای سطح سه نیز پنج گرایش تعریف کرده ایم که این موارد تاریخ، تفسیر، روانشناسی تربیت، اصول و فقه و کلام است.


رئیس جامعه الزهرا(س) در ادامه عنوان کرد: ما با وجود این که در عرصه بین الملل فعالیت های زیادی داریم حتی یک دلار یا یک یورو بودجه رسمی ارزی نداریم تا بتوانیم به طلاب فارغ التحصیل خود که در کشورهای خارجی مشغول فعالیت تبلیغی و پژوهشی هستند کمک رسانی کنیم.


وی با اشاره به فعالیت 400 طلبه خواهر جامعه الزهرا(س) در نجف اشرف خاطرنشان ساخت: ما به همه طلاب خارجی خود زبان فارسی را به طور کامل آموزش می دهیم که از این حیث نیز در کشور اول هستیم، به عنوان مثال همین طلابی که در نجف اشرف مشغول فعالیت هستند تسلط کاملی به زبان فارسی دارند.


در ادامه این جلسه حجت الاسلام شهیدی معاون آموزش جامعه الزهرا(س) به ایراد سخنرانی پرداخت و یادآور شد: جامعه الزهرا(س) نمود عینی وحدت حوزه و دانشگاه است به علاوه این که کیفی سازی نظام آموزشی نیز همواره مد نظر بوده است.


وی آموزش پژوهش محور را از دیگر شاخصه های این مرکز بزرگ دینی و حوزوی در کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: برنامه های آموزشی ما در سه سطح یاد شده به صورت دو روز در هفته است و بقیه ایام هفته مربوط به امور پژوهشی و فعالیت های خارج از کلاس طلاب است.


در ادامه حجت الاسلام عمرانی مسؤول بخش پذیرش جامعه الزهرا(س) از آغاز پذیرش این مرکز از تاریخ 20 آذرماه تا 20 دی ماه خبرداد و یادآور شد: ما در سه سطح حضوری، غیر حضوری و مجازی پذیرش خواهیم داشت و آزمون ورودی نیز در تاریخ 26 بهمن ماه برگزار می شود.


وی ابراز داشت: یکی از برنامه های ما در جامعه الزهرا(س) پذیرش سطح سه از میان دانشگاهیان است، به این صورت که تا به امروز 71 رشته دانشگاهی مرتبط با علوم انسانی اسلامی تعریف شده که هر فردی کارشناسی این رشته ها را داشته باشد می تواند در مقطع ارشد جامعه الزهرا(س) اقدام به ثبت نام کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران