افتتاح مجتمع دانشجویی امام رضا (ع) باحضور تولیت آستان قدس رضوی

مجتمع دانشجویی امام رضا (ع) باهدف رشد معنویت دانشجویان زائر با حضور تولیت آستان قدس رضوی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج از مشهد مقدس،هم‌زمان با روز دانشجو مجتمع دانشجویی امام رضا (ع) با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی افتتاح شد.


این مجموعه فرهنگی دانشجویی به همت مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی در زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع و با ظرفیت اسکان 400 نفر احداث‌شده و از جمله کرکردهای آن پذیرایی و اسکان دانشجویان، ایجاد فضاهای تعاملی همچون کافه کتاب با کاربری گعده‌های کتاب محور، پاتوق اندیشه با کاربری برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و مناظرات دانشجویی است


تولیت آستان قدس رضوی در آیین افتتاحیه مجتمع دانشجویی امام رضا (ع) در سخنانی با گرامیداشت روز دانشجو ، گفت: 16 آذر به ما می‌آموزد که باید در جهت استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گام برداشت.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم رئیسی اظهار کرد: دانشجویان باید وضعیت فکری و علمی جامعه را ببینند، نسبت به کاستی‌ها عکس‌العمل نشان دهند، حساس باشند و نیاز جامعه را در حوزه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بفهمند، اهل اقدام و عمل باشند و وظیفه خود را انجام دهند.


وی در ادامه به برنامه‌ریزی‌های آستان قدس رضوی برای توسعه طرح «خدمت، خادم و مخدوم» اشاره و عنوان کرد: معتقدیم خدمت به آستان مقدس رضوی منحصر به دیوارهای این حرم نیست و خادم و مخدوم هم فقط در این فضای نورانی نیستند، بلکه این فضای خدمت می‌تواند گسترش پیدا کند و از نمادهای بسیار ارزشمند، خدمت فرهنگی و علمی است.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: خدمت، تنها خدمت به نیازمندان و مستمندان نیست، بلکه خدمت در جهت معرفت افزایی، بصیرت افزایی و شناخت سیره رضوی هم ارزشمند است.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: هرسال بیش از 10 هزار مجموعه اردویی به مشهد مقدس سفر می‌کنند که باید برای آن‌ها برنامه‌ریزی صورت گیرد تا در کنار زیارت از فرصت به وجود آمده برای تعالی فکر، اندیشه و معرفت افزایی استفاده شود.


مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی هم در ادامه این مراسم، گفت که بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده با نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، سه مرکز اردوگاهی آستان قدس رضوی سالانه میزبان 20 هزار دانشجو خواهند بود.


مجتبی مختاری با بیان اینکه تلاش داریم با ایجاد زیرساخت‌های لازم، مشهد به پایگاه معرفتی برای جوانان و نوجوانان سراسر کشور تبدیل شود، افزود: هم‌اکنون امکان میزبانی روزانه هزار نفر در اردوگاه‌های آستان قدس رضوی فراهم‌شده است و این رقم با بهره‌برداری از فاز توسعه‌ای باغ بیلدر و باغ بیرم آباد کرمان به دو هزار نفر می‌رسد.


وی گفت: متقاضیان شرکت در اردوهای آستان قدس رضوی می‌توانند با مراجعه به سایت ordoo.javanan.org، ثبت‌نام کرده و از خدمات این اردوها استفاده کنند.


در پایان این مراسم از چند نخبه تجلیل و از پنج جلد کتاب رونمایی شد .




نظرات کاربران