مسئول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در عراق:

زیارت کربلا در همه حال سفارش شده است

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در گردهمایی روحانیون و مداحان کاروان ها تصریح کرد: زیارت امام حسین (ع) در تمام شرایط حتی در حال فقر و ناامنی هم سفارش شده است

به گزارش خبرنگار اعزامی به کربلایی معلا، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در گردهمایی روحانیون و مداحان کاروان های اعزامی به عتبات عالیات با بیان اینکه زیارت امام حسین (ع) در تمام شرایط حتی در حال فقر و ناامنی هم سفارش شده است، گفت: زیارت امام حسین با همه زیارت ها متفاوت است و آثار فردی - اجتماعی خاصی را در بر دارد و بهترین و ناب ترین و اثرگذارترین کار فرهنگی برای جوانان است. 


وی بر پیوند جوانان با امام‌حسین(ع) تاکید کرد و افزود: هر کس در کشتی نجات امام حسین سوار شود بدون شک غرق نخواهد شد و هلاک نخواهد گردید.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در عراق با اشاره به حدیثی خاطرنشان ساخت: امام حسین(ع) دارای ویژگی هایی است که او را از سایر ین ممتاز و برجسته نموده است.
حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی با بیان اینکه تربت امام حسین شفابخش است، گفت: سجده بر تربت امام‌حسین حجاب های ظلمانی را می درد و انسان را به خدا نزدیکتر میکند.




‏وی با اشاره به اهمیت تربت اظهار داشت: تربت قداست خاصی دارد که باید آن را رعایت نمود و اثر تربت نیز به اعتقاد مصرف کننده بستگی دارد، همانگونه که قرآن برای مومنین شفا ولی برای ظالمین خسارت است.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در عراق با اشاره به فرق علم ومعرفت گفت: معرفت علم توام با باور و اعتقاد است و اگر چه گریه برای امام حسین بسیار ارزشمند و دارای پاداش است اما باید توجه نمود که گریه باید هدفدار باشد و انسان را به سوی اهداف امام حسین(ع) نزدیک نماید.


وی افزود: در حقیقت گریه برای امام حسین پیامی به نام غبطه دارد که کاش ما در زمان آن حضرت بودیم و امام خود را یاری می کردیم و نتیجه غبطه این است که راه امام را ادامه دهیم و در زمان ظهور امام زمان خود را یاری کنیم. وی در بخش دیگری از سخنان خود سفر زیارتی امام‌حسین را سفر معراج زائر خواند و گفت: در حدیث آمده است اگر کسی امام حسین را زیارت کند مانند آن است که خداوند را در عرش زیارت کرده است و در حدیث دیگر آمده است اگر کسی از روی معرفت امام حسین را زیارت کند در اعلی علیین قرار می گیرد.


‏وی از روحانیون کاروان‌ها خواست که زائرین را نسبت به شرایط عراق توجیه کنند و همگی در راستای تقویت وحدت و انسجام بین ملت ایران وعراق گام بردارند و توجه داشته باشند دشمنان اسلام در صدد ایجاد تفرقه بین این دو ملت هستند.
‏حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی در پایان سخنان خود به پرسش های حاضرین پاسخ داد و تاکید کرد: امروز با عنایت خداوند مردم عراق می توانند به راحتی به زیارت امام رضا (ع) بروند و مردم ایران‌ هم می توانند به زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) بیایند ،باید قدر این نعمت بزرگ را دانست و این فرصت را مغتنم‌ شمرد.





مطالب مرتبط

نظرات کاربران