مراسم تکریم و معارفه روسای قبلی و جدید سازمان حج و زیارت برگزار شد مراسم تکریم و معارفه روسای قبلی و جدید سازمان حج و زیارت برگزار شد مراسم تکریم و معارفه روسای قبلی و جدید سازمان حج و زیارت برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مراسم تکریم و معارفه روسای قبلی و جدید سازمان حج و زیارت برگزار شد مراسم تکریم و معارفه روسای قبلی و جدید سازمان حج و زیارت برگزار شد مراسم تکریم و معارفه روسای قبلی و جدید سازمان حج و زیارت برگزار شد مراسم تکریم و معارفه روسای قبلی و جدید سازمان حج و زیارت برگزار شد مراسم تکریم و معارفه روسای قبلی و جدید سازمان حج و زیارت برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه روسای قبلی و جدید سازمان حج و زیارت برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه آقایان محمدی و رشیدیان روسای قبلی و جدید سازمان حج وزیارت با حضور جمعی از مقام ها و مسئولان کشورمان بعداز ظهر امروز درسالن اجتماعات این سازمان برگزار شد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این مراسم که حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و آقایان سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری، سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته المپیک ، پیروز حناچی شهردار تهران و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، شورای نگهبان ، سازمان ها و دستگاههای مرتبط و مدیران ستادی و استانی سازمان حج و زیارت حضور داشتند از خدمات دو ساله آقای حمید محمدی رئیس قبلی سازمان حج و زیارت تجلیل و آقای علیرضا رشیدیان به عنوان رئیس جدید این سازمان معرفی شد. 
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر دراین مراسم درسخنانی ضمن تقدیر از تلاش های روسای اسبق سازمان حج و زیارت ، برای آقای رشیدیان  درسمت جدید آرزوی موفقیت کرد و با اشاره به حضور خود از سال 1359 در این حوزه اظهار داشت: دراین سال ها شرایط سخت و روزهای دشواری را پشت سرگذاشتیم و زائران ایرانی با مشکلات گوناگونی مواجه بودند ولی با زحمات شایسته تقدیرهمه عزیزانی که بعنوان رئیس سازمان حج و زیارت منصوب شدند امروزحج گزاری ما برای کشورهای دیگر الگو شده است. 
نماینده مقام معظم رهبری موفقیت های بدست آمده در حوزه حج و زیارت را مرهون تلاش های همه دست اندرکاران در این سازمان ، بعثه مقام معظم رهبری و جمع کثیری از خدمتگزاران در بیرون از این مجموعه دانست و با بیان این که  سال ۶۶ نیز سال حساس و خطرناکی بود و مشکلات زیادی وجود داشت، افزود: با تلاش همه عزیزان، امروز حوزه حج به جایی رسیده که رضایت مقام معظم رهبری را فراهم کرده است اما با این حال وقتی به قله نگاه می کنیم کارهای زمین مانده زیادی داریم.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درادامه با اشاره به اینکه آقای رشیدیان سال ها مسئول نظارت و بازرسی بعثه بودند و با حوزه حج آشنا هستند، اظهار داشت: رئیس جدید سازمان حج و زیارت فردی بسیار توانمند، پرکارو بانشاط است و در این سالها با مدیریت جهادی و پرتلاش در صحنه های مختلف حضور داشته است.    
سرپرست حجاج ایرانی ازغیرجناحی عمل کردن بعنوان ویژگی آقای رشیدیان نام برد و ابرازامیدواری کرد که وی مسیر فراجناحی درحوزه حج و زیارت را ادامه داده و درخدمت مردم و زائران باشد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین با اشاره به اینکه شرایط امسال شرایط ساده‌ای نیست و درهیچ دوره‌ای تا این اندازه روابط دو کشورعربستان وایران تلخ و تاریک نبوده است، اظهار داشت: درچنین شرایطی کارکردن سخت است ، درحال حاضر عمره  تعطیل است و ۶ میلیون نفر که سالها سپرده گذاشته اند مطالبه دارند و باید زمینه سفرعمره را فراهم کنیم.
وی افزود: درحوزه عتبات مشکلات جدی وجود دارد لذا ساماندهی این حوزه باید در اولویت قرار گیرد. 
وی با اشاره به موضوع گرانی ارز تاکید کرد: ما باید از حقوق زائر دفاع کنیم وهمه باید دراین زمینه تلاش و مساعدت کنند. 
وی تصریح کرد: پیگیری وضعیت شهدای منا و مسجدالحرام نیز از مسایل مهم و اولویت‌های ماست و امیدواریم بتوانیم در این حوزه هم به نتیجه لازم دست یابیم.


آقای سید عباس صالحی نیز در این آیین با اشاره به آیه "جعل الله الکعبة البیت الحرام قیاما للناس " اظهار داشت: حج و کعبه مایه قوام زندگی مردم درهمه سطوح ولایحه هاست و این چشم اندازحجی است که قرآن برای ما ترسیم می کند. 
وی افزود: کعبه به‌عنوان مکان مقدس شناخته می‌شود و موجب تحول ابعاد زندگی فردی، گروهی، اجتماعی و جهانی مردم می‌شود.


برپایه این گزارش، دراین مراسم آقای سید عباس صالحی در حکم جداگانه‌ای ضمن تقدیراز  زحمات آقای  حمید محمدی در سمت رئیس سازمان حج و زیارت، وی را به عنوان مشاور خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کرد.
گفتنی است آقای علیرضا رشیدیان پیش از این استاندار خراسان رضوی در دولت یازدهم و دولت دوازدهم بود.وی همچنین مسئولیت نظارت و بازرسی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت را نیز در کارنامه خود دارد.




نظرات کاربران