صحن عقیله نمادی از توان و هنر مهندسان ایرانی است

'عقیل الطریحی' استاندار کربلا در بازدید از پروژه احداث صحن عقیله در جوار حرم مطهر امام حسین (ع)، این طرح و نحوه اجرای آن را نمادی از توان و هنر معماران و مهندسان ایرانی ذکر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این بازدید که سید حامد مدسوی نماینده استان کربلا در پارلمان عراق و ابومرتضی عضو ارشد شورای استان نیز حضور داشتند، مختصات و ویژگی های طرح به تفصیل تشریح شد.
استاندار کربلا نیز طی سخنانی احداث صحن عقیله را خدمت بزرگی به سیدالشهداء علیه السلام و زایرین آن حضرت توصیف کرده و از ستاد بازسازی عتبات بابت اجرای این طرح بزرگ تقدیر و تشکر کرد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در سال های اخیر، حضور شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه در مناسبتهای خاص مثل نیمه شعبان، عرفه، دهه اول محرم، اربعین و .. افزایش پیدا کرده لازم بود فضای بیشتری ایجاد و برای تردد در خیابان های اطراف و حضور زایرین، حرم مطهر توسعه پیدا کند که این طرح تا اندازه زیادی این امکان را فراهم می کند. همچنین فضاهای دیگری برای میهمانسرا، درمانگاه، کتابخانه، موزه و ... که مورد نیاز بود نیز پیش بینی شده است.
وی گفت: طرح معماری صحن عقیله بسیار زیبا است و عملیات اجرایی آن به خوبی پیش می رود.
استاندار کربلا همچنین در خصوص توان فنی و مهندسی شرکت های ایرانی گفت: نیروهای فنی ایران، شایستگی و ظرفیت های خود را نشان داده اند. اجرای پروژه در حالی که باید از بنای موجود حرم مطهر مراقبت شود و آبهای زیر زمینی به خوبی کنترل شود اما حرکت زایرین نیز متوقف نشود، کار بزرگی است که مهندسین ایرانی به خوبی انجام دادند.
وی این موفقیت را نتیجه همت بزرگ و ارادت دست اندرکاران طرح به امام حسین (ع) است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران