آیین تجلیل از اعضای کمیته فرهنگی آموزشی اربعین حسینی در تبریز آیین تجلیل از اعضای کمیته فرهنگی آموزشی اربعین حسینی در تبریز آیین تجلیل از اعضای کمیته فرهنگی آموزشی اربعین حسینی در تبریز بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیین تجلیل از اعضای کمیته فرهنگی آموزشی اربعین حسینی در تبریز آیین تجلیل از اعضای کمیته فرهنگی آموزشی اربعین حسینی در تبریز آیین تجلیل از اعضای کمیته فرهنگی آموزشی اربعین حسینی در تبریز آیین تجلیل از اعضای کمیته فرهنگی آموزشی اربعین حسینی در تبریز آیین تجلیل از اعضای کمیته فرهنگی آموزشی اربعین حسینی در تبریز

آیین تجلیل از اعضای کمیته فرهنگی آموزشی اربعین حسینی در تبریز

آیین تجلیل از اعضای کمیته فرهنگی آموزشی اربعین حسینی و موکب داران برتر با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدی رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین حسینی  در تبریز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آیین تجلیل از اعضای کمیته فرهنگی آموزشی اربعین حسینی و موکب داران برتر، در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.


در این آیین حجه الاسلام و المسلمین احمدی رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین حسینی با بیان اینکه ستاد اربعین حسینی بنا به دستور مقام معظم رهبری تشکیل شده  و هدف از آن ساماندهی مراسم اربعین می باشد.


وی با بیان اینکه مشکلات نسبت به سالهای گذشته خیلی کمتر شده و اقدامات خوبی در زمینه خدمت رسانی به زائران انجام شده است.


احمدی افزود: در اربعین امسال شاهد حضور باشکوه 2میلیون 40هزار نفر زائر در عراق بودیم اظهار داشت: امسال نقش مرجعیت و علما و رسانه ها برای تشویق مردم دراربعین بسیار چشم گیر بود وهمین سبب حضور حداکثری مردم شد.


رئیس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین به مشکلات موجود در اربعین اشاره کرد و افزود: اگر قرار است در اربعین سالهای بعدی مشکل نداشته باشیم لازم است به موضوعاتی مانند انحرافات عقیدتی توجه ویژه ای کنیم.


وی اضافه کرد: مشکل دیگر فرقه گرایی و بحث عرب و عجم بود.این اتفاق در اربعین افتاد. باید از این موارد مواظبت کرد تا این مسائل اتفاق نیافتد. اما می توان با برگزاری موکب های مشترک جلوی این مسائل را گرفت. البته این کار باید تقویت شود.


در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین ایران نژاد مسئول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین حسینی ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین، و تشکر از حضور اعضای کمیته افزود: اربعین از زمانهای پیشین در میان علما و مراجع مرسوم بوده و قدم برداشتن در این مسیر نشات گرفته از باورهای قلبی هر فرد است.


 وی در ادامه گزارشی از فعالیتهای کمیته فرهنگی آموزشی اربعین حسینی در استان را ارائه کردند.


در پایان مراسم با اهدای لوح، تندیس شعار اربعین امسال و بسته فرهنگی از زحمات و تلاشهای اعضای کمیته فرهنگی آموزشی اربعین حسینی و موکب داران برتر تقدیر و تشکر به عمل آمد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران