امضای پروتکل «حج» سال آینده بین آنکارا - ریاض امضای پروتکل «حج» سال آینده بین آنکارا - ریاض امضای پروتکل «حج» سال آینده بین آنکارا - ریاض بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امضای پروتکل «حج» سال آینده بین آنکارا - ریاض امضای پروتکل «حج» سال آینده بین آنکارا - ریاض امضای پروتکل «حج» سال آینده بین آنکارا - ریاض امضای پروتکل «حج» سال آینده بین آنکارا - ریاض امضای پروتکل «حج» سال آینده بین آنکارا - ریاض

امضای پروتکل «حج» سال آینده بین آنکارا - ریاض

عربستان با ترکیه پروتکل «حج» سال آینده ۲۰۱۹ میلادی را امضا کردند.

به گزارش عربی 21، ریاست امور دینی ترکیه در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: «علی ارباش» رئیس امور دینی ترکیه در دیدار با «محمد صالح بن طاهر بنتن» وزیر حج و عمره عربستان پروتکلی را برای موسم حج سال آینده امضا کردند.


در این بیانیه مطبوعاتی آمده است که دو طرف ترکی – عربستانی خدماتی که در موسم حج امسال برای حجاج ترک فراهم شد، و راه های رفع مشکلات پیش رو را بررسی کردند.


 


خبرگزاری عربستان«واس» گزارش داد که بنتن، دیدار های جداگانه ای با ارباش و «لقمان حکیم سیف الدین» وزیر امور دینی اندونزی  و «احمد التوفیق» وزیر اوقاف و امور اسلامی مراکش انجام داده است


این خبرگزاری اعلام کرد: این دیدارها در راستای آمادگی بهتر برای استقبال از هیئت های بیت الحرام و زئران مسجد النبی(ص) برای حج سال آینده 1440 ه(2019) است تا بهترین خدمات به حجاج و زائران ارایه شود و آنها بتوانند به سهولت مناسک حج خود را ادا کنند.


 


بنتن در این دیدارها از رئیس امور دینی ترکیه و همتایان اندونزیایی و مراکشی خود برای همکاری برای برگزاری مناسک حج امسال 1439(2018) تقدیر و تشکر کرد.


 


گفتنی است که تعداد حجاج بیت الله الحرام موسم حج 1439 به دو میلیون و 371 هزار و 675 حاجی می رسید که یک میلیون و 758 هزار و 722 هزار نفر آنها از خارج از عربستان و 612 هزا رو 613 نفر از داخل این کشور بودند.


حضور بیش از دومیلیون حاجی برای ادای مناسک حج امسال درحالی انجام شد که عربستان آماج حملاتی از سوی سازمان های بین المللی از جمله هیئت بین المللی نظارت بر مدیریت حرمین شریفین قرار گرفت. گزارش های رسیده نشان می داد که مقامات عربستانی به سیاسی کردن فریضه حج اقدام کرده بودند و یک میلیون مسلمان را از ادای این فریضه محروم کردند، به طوری که از ورود حجاج قطری و یمنی و سوری به سرزمین وحی جلوگیری شد.


| شناسه مطلب: 91695




ترکیه عربستان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران