تسهیلات عربستان برای حج‌گزاران معلول تسهیلات عربستان برای حج‌گزاران معلول تسهیلات عربستان برای حج‌گزاران معلول بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تسهیلات عربستان برای حج‌گزاران معلول تسهیلات عربستان برای حج‌گزاران معلول تسهیلات عربستان برای حج‌گزاران معلول تسهیلات عربستان برای حج‌گزاران معلول تسهیلات عربستان برای حج‌گزاران معلول

تسهیلات عربستان برای حج‌گزاران معلول

عربستان سعودی برای حج‌گزاران دارای انواع معلولیت‌ها، تسهیلاتی از قبیل همراهی افراد آموزش دیده برای راهنمایی آنها و قرآن‌های به خط بریل، فراهم می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، عرب نیوز نوشت؛ از جمله تسهیلاتی که برای معلولان در نظر گرفته شده، نسخه‌هایی از قرآن و چند متن دینی دیگر به خط بریل و افراد آموزش دیده برای کمک به نابینایان در طی زمان نماز و عبادت و رفت و آمد آنها به مسجد النبی و مسجد الحرام است.


 علاوه بر این در دو شهر مکه و مدینه برای افراد معلول ویلچرهای الکتریکی در نظر گرفته شده تا مناسک حج و عمره را راحت‌تر انجام دهند.


همچنین برای افراد معلول، قلم‌های قرآنی و برای افراد ناشنوا، علایم راهنمایی متناسب در نظر گرفته شده است.
 
«احمد البرقاتی» مسئول هماهنگی امور مسجد‌الحرام و مسجد‌النبی معلولان را افرادی بانگیزه بالا و دارای توانمندی‌های خاص دانست و گفت این خدمات برای راحتی این افراد تدارک دیده شده است.


ایکنا


| شناسه مطلب: 91753




عربستان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران