کتاب «چهارصد و شصت و پنج نفر» رونمایی شد کتاب «چهارصد و شصت و پنج نفر» رونمایی شد کتاب «چهارصد و شصت و پنج نفر» رونمایی شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتاب «چهارصد و شصت و پنج نفر» رونمایی شد کتاب «چهارصد و شصت و پنج نفر» رونمایی شد کتاب «چهارصد و شصت و پنج نفر» رونمایی شد کتاب «چهارصد و شصت و پنج نفر» رونمایی شد کتاب «چهارصد و شصت و پنج نفر» رونمایی شد

کتاب «چهارصد و شصت و پنج نفر» رونمایی شد

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید در مراسم رونمایی از کتابی که روایت‌گر مصور زندگی شهدای فاجعه منا است، اظهار کرد: شهدای منا شهدای راه برملاسازی تزویر هستند و با شهادت ایشان نقاب از چهره سفاکان سعودی که عمری خود را دوست‌دار اسلام و خادمین حرمین شریفین معرفی کردند، برداشته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مراسم رونمایی از کتاب «چهارصد و شصت و پنج نفر» شامل روایت مصور زندگی شهدای فاجعه منا کاری از میترا زرگرانی شامگاه امروز سه‌شنبه ۲۷ آذر در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.
در این مراسم که هاجر چنارانی و حمید گرمابی، نمایندگان مردم نیشابور و فیروز در مجلس شورای اسلامی و جمعی از خانواده‌های شهدای منا شهرستان نیشابور و گنبد حضور داشتند، حجت‌‌الاسلام محمدحسن کاویانی‌راد، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران به ایراد سخن پرداخت.
وی با اشاره به اینکه همواره در جریان انقلاب اسلامی و هرگونه حرکت مقدس و ارزشی مشابهی در طول تاریخ، این ساحت با سه تهدید اساسی مواجه است، گفت: تهدید نخست اعمال زور است، به این معنی که هر کجا ندای حقی برخاست با این حربه دشمن به دنبال خنثی کردن و مقابله با آن است. جنگ هشت ساله و دفاع مقدس نمونه عینی این اتفاق بود که طی آن ملت شریف ایران با نثار جوانان خود در برابر زور و جور دشمنان ایستادگی کرد.
کاویانی‌راد تصریح کرد: تهدید دوم زر است. یعنی متوسل شدن به حربه اقتصادی و اعمال تحریم و فشارهایی بر معیشت مردم، که البته سال‌هاست ما با این تهدید مواجهیم و اکنون تبدیل به جنگ نمایان اقتصادی شده است که البته مردم نشان دادند که این تهدید نیز قابل خنثی شدن است.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید در ادامه افزود: اما تهدید سوم تزویر است. حربه‌ای که موجب خودی شدن بیگانه می‌شود. مبارزه با این حربه بسیار سخت است و اگر خاطرتان باشد در پایان سریال مختارنامه ابواسحاق گفت من امروز به جنگ به تزویر می روم؛ جهادی سخت که هر کس در آن شرکت کند، خلوص نیت او به اثبات رسیده است و اگر در این راه شهید شود از جمله مقربان درگاه حق است.
وی تاکید کرد: امشب به بهانه رونمایی از این کتاب در اینجا گردآمده‌ایم، اما باید بگویم شهدای منا شهدای راه برملاسازی تزویر هستند و با شهادت ایشان نقاب از چهره سفاکان سعودی که عمری خود را دوست‌دار اسلام و خادمین حرمین شریفین معرفی کردند، برداشته شد. چهره واقعی آنها آشنا شد و همگی دانستند که دشمن اصلی اسلام ایشان هستند که در خانه از پشت به پیکره اسلام خنجر می‌زنند. یاد و نام این شهدای والامقام که در پیش‌گاه خداوند آبروی بسیاری دارند، زنده و جاوید باد.
در ادامه این مراسم، پس از رونمایی از این کتاب «چهارصد و شصت و پنج نفر»، از خانواده شهدای منا حاضر در مراسم با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد و لوح تقدیر خانواده شهدا نیز به میترا زرگرانی، پدیدآورنده این اثر اهدا شد.
یادآور می‌شود، در مراسم رونمایی از این کتاب همچنین دو نماینده مجلس شورای اسلامی نیز به سخنرانی پرداختند.


| شناسه مطلب: 91777




منا



نظرات کاربران