مسئول دفتر نمایندگی بعثه در عراق ؛

پیروزی نیروهای مقاومت در سایه فرهنگ‌حسینی است

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی در جمع روحانیون و مداحان کاروان های اعزامی به عتبات عالیات تاکید کرد: پیروزی نیروهای مقاومت در سایه فرهنگ‌حسینی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در جمع روحانیون و مداحان کاروان های اعزامی به عتبات عالیات آستان قدس حسینی را دانشگاه بزرگ معرفت و بصیرت آموزی توصیف کرد و امام حسین را بزرگترین معلم‌ عبودبت و بندگی دانست.


وی با بیان اینکه نجات بشریت از چنگال استکبار جهانی در سایه پیروی از فرهنگ عاشورا میسر است، اظهار داشت: پیروزی نیروهای مقاومت در منطقه در سایه فرهنگ حسینی است.


حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی لزوم توجه به عبرتهای عاشورا را یادآور شد و افزود: امام حسین شهید اشک و عبرت است.


وی عاشورا را یک فرهنگ و یک مکتب دانست و اظهار داشت: امام‌ حسین اسطوره نیست بلکه یک الگوی واقعی و حقیقی است و تأسی به آن حضرت، آزادی بخش و عزت آفرین است.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکلات جهان‌اسلام گفت: دشمنان مخصوصاً آمریکا و صهیونیست ها با" ارباً اربا" کردن جهان‌اسلام و جنگ‌ مذهب علیه مذهب ، مسلمانان را در مقابل هم قرار داده اند و شرایط امروز می طلبد مسلمانان بیدار شوند و ‌فریب تبلیغات دشمنان را نخورند.


حجت اسلام‌والمسلمین نجفی روحانی با تاکید بر لزوم وحدت جهان اسلام گفت: مقاومت در منطقه روز به روز در حال پویایی و رشد و توسعه است و این نعمت بزرگی است .


وی افزود: نیروهای مقاومت در منطقه نشان از یاران امام حسین و امام زمان (علیهما السلام) دارند و هدف آنها عزت مسلمانان است.


وی از روحانیون خواست عبرتهای عاشورا را برای زائرین بیان کنند و تاریخ گذشته را با امروز پیوند دهند.


گفتنی است در این گردهمایی حجت الاسلام والمسلمین بهجتی به نکات اخلاقی و باید و نباید های سفر عتبات پرداخت و پایان بخش جلسه نیز بیان مسائل شرعی و پاسخ به سوالات حاضران بود. 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران