رادیو زیارت در حرم شاهچراغ (ع) افتتاح شد رادیو زیارت در حرم شاهچراغ (ع) افتتاح شد رادیو زیارت در حرم شاهچراغ (ع) افتتاح شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رادیو زیارت در حرم شاهچراغ (ع) افتتاح شد رادیو زیارت در حرم شاهچراغ (ع) افتتاح شد رادیو زیارت در حرم شاهچراغ (ع) افتتاح شد رادیو زیارت در حرم شاهچراغ (ع) افتتاح شد رادیو زیارت در حرم شاهچراغ (ع) افتتاح شد

رادیو زیارت در حرم شاهچراغ (ع) افتتاح شد

با حضور معاون رئیس سازمان صدا و سیما در امور استان‌ها، رادیو زیارت در آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی رادیویی چلچراغ که با حضور معاونان صدا از سراسر کشور و همچنین معاون رئیس رسانه ملی در امور استان‌ها در شبستان امام خمینی (ره) شاهچراغ (ع) برگزار شد، اظهار کرد: راه‌اندازی رادیو زیارت در شیراز حاصل تلاش سیدتقی سهرابی مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس و همکاران او در معاونت صدا است که روزانه بخشی از برنامه‌های رادیو فارس مربوط به شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) است.


وی ادامه داد: صدا و سیما در بخش ملی و استانی در معرفی سومین حرم اهل بیت (ع) توجه کرده و به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند.


تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) اضافه کرد: در حال حاضر بقاع متبرکه یک هزار و ۸۰۰ امامزاده در استان فارس وجود دارد که در راس آنان حرم مطهر شاهچراغ (ع) است، این امامزاده واجب‌التعظیم براساس منابعی معتبر موجود، جلیل و ورع بود و انسانی با این اوصاف می‌تواند نمایانگر تمام عیار پیامبر اکرم و امیرالمومنین (ع) و سایر ائمه باشد.


 


همچنین علی دارابی معاون امور استان‌های رسانه ملی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی رادیویی چلچراغ شیراز که با موضوع سیره و زندگی حضرت احمدبن موسی‌الکاظم (ع) حضرت احمدبن موسی‌الکاظم (ع) در تولیدات رادیویی سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره ابتکار خوبی در معرفی حرم مطهر شاهچراغ (ع) بود و امیدواریم در سال آینده در گستره وسیعی برگزار شود.


وی تصریح کرد: رادیو زیارت با تعمیق معرفت زیارت، معرفی اماکن زیارتی، ارتقاء فرهنگ زیارتی و ایجاد همبستگی میان اماکن زیارتی افتتاح شده و محوریت آن خراسان رضوی در مشهد مقدس و در کنار حرم مطهر امام رضا (ع) است.


دارابی ادامه داد: رادیو زیارت در گام نخست با همکاری آستان‌های قدس رضوی، آستان مقدسه حضرت معصومه (س) و آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) راه‌اندازی شده و در آینده گستره آن در کشور و جهان است.


معاون استان‌های رسانه ملی اظهار امیدواری کرد رادیو زیارت در حوزه فنی اپلیکیشن و نرم‌افزار نیز فراهم شود تا مردم در گوشی خود از آن استفاده کنند.


وی با بیان اینکه امروز هرچه در حوزه دینی و معارفی کار کنیم بسیار کم است، تصریح کرد: این دریای زلالی است که جامعه بشری محتاج آن است و باید بیش از پیش در حوزه زیارت کار کنیم.


جمالی معاون صدای مرکز فارس نیز گفت: جشنواره ملی رادیویی چلچراغ شیراز، بین برنامه‌سازان و شنوندگان رادیو‌های سراسری کشور از تیر امسال آغاز و حدود ۳۵۰ اثر به دبیر خانه ارسال شد.


وی اضافه کرد: آثار در دو بخش حرفه‌ای، ویژه رادیو‌های استانی در قالب‌های ترکیبی، انونس، مستند، نمایش کوتاه و متن رادیویی و بخش مردمی در قالب اشعار، دل نوشته‌ها و تصاویر با محوریت حرم مطهر شاهچراغ به جشنواره دبیر خانه ارسال و پس از داوری این آثار، حدود ۴۰ اثر برگزیده به مرحله نهایی راه یافتند و حائز کسب جایزه شدند.


در این مراسم از برترین‌های جشنواره ملی رادیویی چلچراغ شیراز در بخش‌های مختلف و همچنین سعید پرویزی خبرنگار صدا و سیمای مرکز فارس که گزارش قاچاق گازوییل را تهیه کرده و مورد تقدیر دفتر رئیس جمهور و رئیس رسانه ملی قرار گرفته بود، تقدیر شد.


| شناسه مطلب: 91798




رادیو زیارت



نظرات کاربران