روایت رسانه‌های سعودی از حضور رئیس سازمان حج و زیارت ایران در عربستان

سفر رئیس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران به عربستان برای بررسی مسائل مربوط به حجاج کشورمان در موسم حج سال آینده در رسانه‌های عربستان بازتاب داشت.

 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این زمینه سایت رسمی وزارت حج عربستان نوشت محمد صالح بن طاهر بنتن وزیر حج و عمره عربستان سعودی به استقبال دکتر علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه وی در دفتر خود رفت، در این دیدار که عبدالفتاح بن سلیمان مشاط معاون وزیر حج و عمره سعودی و شماری از مسئولان وزارت و نمایندگان دستگاه‌های دست‌اندرکار امور حج عربستان حضور داشتند، مسائل مربوط به حجاج ایرانی بررسی شد.


 


بر اساس این گزارش، در ابتدای این دیدار، وزیر حج وعمره عربستان به رئیس سازمان حج و زیارت ایران و  هیئت همراه خوشامد گفت و تاکید کرد: پادشاهی سعودی آمادگی زودهنگام خود برای موسم حج را با استقبال از دست‌‌اندرکاران امور حجاج در کشورهای اسلامی با هدف بررسی تدابیر میزبانی از حجاج این کشورها آغاز کرده است.


 


وی به تلاش‌های دولت عربستان و پیگیری جدی مسائل حجاج از سوی ملک سلمان و ولیعهد محمد بن سلمان در راستای راحتی حجاج و به کارگیری تمام  امکانات در دسترس اشاره کرد و گفت: خدا را شکر این تلاش‌ها و امکانات رضایت‌مندی نسبت بالایی از حجاج از جمله حجاج جمهوری اسلامی ایران را به همراه داشته است که پادشاهی سعودی تمایل دارد تمام حجاج مناسک خود را در کمال آسانی و اطمینان بخشی به جا آورند.


 


سایت وزارت حج عربستان آورده است دکتر علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران هم از پادشاهی سعودی به سبب دعوت از وی و اعضای هیئت همراه و حسن استقبال و خوشامدگویی تشکر کرد. وی همچنین از وزیر حج و عمره به خاطر تلاش‌هایی که برای تقویت راه‌های ارتباط میان دو کشور عربستان و ایران در خصوص امور حجاج ایرانی انجام می‌دهد، تشکر کرد.


 


از سوی دیگر محمد صالح بنتن وزیر حج و عمره عربستان در صفحه شخصی خود در  توئیتر به دیدار خود با مسئولان کشورهای اسلامی با هدف بررسی مسائل مربوط به موسم حج سال آینده اشاره کرد و گفت: افتخار دیدار با وزیران مسئول امور دینی کشورهای اسلامی را پیدا کردم، این مقامات از  تلاش‌های پادشاهی سعودی در راستای خدمت به ضیوف الرحمن و خدماتی که در این زمینه به حجاج بیت الله الحرام ارائه می‌کند، تشکر کردند.


 


در هفته‌ای که گذشت مسائل مربوط به حجاج جمهوری اسلامی ایران، افغانستان،‌سودان، الجزایر و مسلمانان هند در دیدار مسئولان و دست‌اندرکاران امور حج این کشورها بررسی شد.




نظرات کاربران