«مهمانان خدا: زیارت و سیاست در جهان اسلام» منتشر شد «مهمانان خدا: زیارت و سیاست در جهان اسلام» منتشر شد «مهمانان خدا: زیارت و سیاست در جهان اسلام» منتشر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
«مهمانان خدا: زیارت و سیاست در جهان اسلام» منتشر شد «مهمانان خدا: زیارت و سیاست در جهان اسلام» منتشر شد «مهمانان خدا: زیارت و سیاست در جهان اسلام» منتشر شد «مهمانان خدا: زیارت و سیاست در جهان اسلام» منتشر شد «مهمانان خدا: زیارت و سیاست در جهان اسلام» منتشر شد

«مهمانان خدا: زیارت و سیاست در جهان اسلام» منتشر شد

 مهمانان خدا: زیارت و سیاست در جهان اسلام    بررسی برخی از ابعاد حج از منظر دکتر رابرت بیانکی، یکی از اساتید بین المللی در حوزه علوم سیاسی و روابط بین الملل است. نویسنده با مسافرت به کشورهای اسلامی و دیدار با مسئولان حج و مطالعات عمیق درباره تاریخ این کشورها، اطلاعاتی مفید در برابر محققان قرار می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، نویسنده این کتاب آقای دکتر رابرت بیانچی (بیانکی)، دانشمند علوم سیاسی، وکیل حقوق بین‌الملل و اقتصاد سیاسی در چین و جهان اسلام، و مشاور چندین سازمان دولتی و مؤسسه اقتصادی بین‌المللی است. وی در دانشگاه‌های شیکاگو، نانجینگ چین، قطر، پنسیلوانیا و دانشگاه آمریکایی قاهره تدریس می‌کند. کتاب‌های قبلی او عبارت‌اند از: جهانی شدن اسلامی: حج، سرمایه‌داری، دموکراسی، و دیپلماسی (انتشارات World Scientific Publishers،۲۰۱۳) مهمانان خدا: حج و سیاست در جهان اسلام (انتشارات دانشگاه آکسفورد، ۲۰۰۴)، اصناف سرکش: حیات ارتباطی مصر در قرن بیستم (انتشارات دانشگاه آکسفورد، ۱۹۸۹) و گروه‌های ذی‌نفع و توسعه سیاسی در ترکیه (انتشارات دانشگاه پرینستون، ۱۹۸۴).


دکتر بیانکی به سبب علاقه اش به حج، با مسافرت به کشورهای اسلامی و دیدار با مسؤلان حج و مطالعات عمیق درباره تاریخ این کشورها، تلاش کرده پژوهشی علمی در این باره انجام دهد.


مسیر راه‌های حجاج و نیز تعداد حجاج کشورهای مسلمان و مراسم و آیین‌های مرتبط با زائران، و نیز سیاست کشورهای مسلمان، درباره شهروندان خود، از جمله ویژگی‌هایی است که رابرت آر بیانچی،  در کتابی که پیش ‌رو دارید، تحلیل و بررسی می‌نماید.


کتاب "مهمانان خدا: زیارت و سیاست در جهان اسلام" نوشته رابرت آر. بیانکی با ترجمه محمدرضا حضور بخش که در گروه تاریخ و سیره پژوهشکده حج و زیارت تهیه شده، در اذر ماه ۱۳۹۷ در ۴۸۰ صفحه و در قطع وزیری توسط نشر مشعر منتشر شد.


این کتاب برای نخستین بار در سال ۲۰۰۴ توسط انتشارات آکسفورد با مشخصات زیر منتشر شد:


Guests of God : pilgrimage and politics in the Islamic world. By Robert R. Bianchi. Oxford: Oxford University Press, 2004


| شناسه مطلب: 91806




تازه های نشر



مطالب مرتبط

نظرات کاربران